עבאס לא שולל בחירות ישירות: "בוחנים את החוק ואת השלכותיו"

יו"ר רע"מ חשף כי הצעת החוק לקיום בחירות ישירות לראשות הממשלה, הונחה על שולחנו כבר בשבוע שעבר וטען: "עמדתנו תקבע סופית לפי טובת החברה הערבית ורע"מ"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/21 14:45 ז באייר התשפא

עבאס לא שולל בחירות ישירות: "בוחנים את החוק ואת השלכותיו"
מנסור עבאס., צילום: Flash90

כחלק מהצהרות ראשי המפלגות היום (ב'), גם יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, מסר הצהרה והתייחס למצבה של מפלגתו שהפכה למרעננת הרשמית של הכנסת, כשגורמים משני הצדדים של המפה הפוליטית מחזרים אחרי תמיכתם בדרך להקמת הממשלה. בדבריו התייחס עבאס בין היתר להצעה לקיום בחירות ישירות ולא שלל תמיכה אפשרית. 

"רע"מ מותקפת על ידי גורמים שמנסים להכתים אותה כתומכת טרור תוך מתן לגיטימציה לשיח גזעני", אמר עבאס, ורמז לדברי מפלגת הציונות הדתית והעומד בראשה, "אנו בזים לשיח גזעני ומפלג זה ואין מקום לשיח זה בישראל של שנת 2021. אנו מבקשים מכל המפלגות ומכל אזרחי המדינה לגלות אחריות ולגנות את השיח הזה. אנו לא מתכוונים להיות צד או פרטנר לשיח פופוליסטי גזעני מתלהם שכזה".

עבאס התייחס להצעת החוק לקיום בחירות אישיות וחשף כי היוזמה הועלתה בפניו עוד לפני פגישתם של בנט ודרעי. "הונח על שולחננו ביום חמישי שעבר החוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה. ובעצם הוראת השעה, אנו בוחנים את החוק ואת השלכותיו, ועמדתנו תקבע סופית לפי טובת החברה הערבית ורע"מ. אנחנו בחברה הערבית עומדים בפני אתגר עצום, רק השבוע, אימא לשלושה ילדים נרצחה במקום עבודתה, גם שני צעירים נרצחו. זה אתגר של כל מדינת ישראל ואזרחיה ומוסדותיה ולכן אנחנו נשארים בעמדה שלנו. סדר העדיפות ברע"מ יקבע בהתאם לאתגרים והבעיות שעומדות בפני החברה הערבית".