סער: "זה לא הזמן לקחת את ישראל לבחירות נוספות"

יו"ר תקווה חדשה שלל הצטרפות לממשלת נתניהו, וחזר על שתי האפשרויות היחידיות להקמת ממשלה: מועמד אחר מהימין שאינו נתניהו, או ממשלת אחדות פריטטית עם מפלגות השמאל. סער התייחס להצעת החוק לבחירות ישירות ואמר: "הדבר דומה לשינוי כללי המשחק באמצע משחק"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/21 14:24 ז באייר התשפא

סער: "זה לא הזמן לקחת את ישראל לבחירות נוספות"
גדעון סער. נגד בחירות ישירות, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הוא ראש המפלגה הראשון שנשא הצהרה לתקשורת, והתייחס להצעת החוק שעלתה היום (ב') בניסיון להביא לבחירות ישירות לראשות הממשלה, ולקריאות בליכוד שייצטרף לממשלה בראשות נתניהו.

"עמדתנו לא השתנתה", הבהיר סער בפתח דבריו, "בראיית תקווה חדשה יש שתי חלופות להקמת ממשלה כפי שכבר אמרתי פעמיים בחודש החולף. האפשרות הראשונה - ממשלת ימין בראשות מועמד אחר. ממשלה כזאת ניתן להקים בקלות ובמהירות. האפשרות השנייה - הקמת ממשלת אחדות פריטטית עם הסדרים שיאפשרו לנו בתקווה חדשה לעמוד על הערכים העקרונות, והשקפת העולם שלנו". 

"שתי האפשרויות עדיפות על בחירות נוספות", אמר יו"ר תקווה חדשה, "בין אם יהיו אלה בחירות ישירות לראשות הממשלה, ובין אם יהיו אלה בחירות נוספות חמישיות לכנסת. לא נכון לשנות למעשה את שיטת הממשל הנוהגת באמצע ההליך הפרלמנטרי שמתקיים. הדבר דומה לשינוי כללי המשחק באמצע משחק".

סער המשיך להתייחס להצעת לבחירות ישירות: "לעניין זה יפים דברים שאמר בשעתו יו"ר האופוזיציה נתניהו, ההקשר היה כאשר ראש הממשלה אולמרט הציע לשנות את שיטת הממשל לאחר הכישלון בניהול מלחמת לבנון השנייה וכאן אני מצטט מתוך הדברים שנאמרו ב-2006. 'שיטת ממשל אינה זוג גרביים שמחליפים כל יום. דומה הדבר למכונית שנוסעת בכיוון הלא נכון ובמקום להחליף את כיוון הנסיעה מחליפים את דגם המכונית. מה שדרוש היום הוא שינוי הנהגת המדינה'. עד כאן הציטוט ואני מאמין שאותם דברים שנאמרו אז יפים ונכונים גם היום", סיכם סער. 

ניצן הורוביץ: קורא לנשיא ריבלין לתת את המנדט ללפיד

עוד 15 ימים ייגמר המנדט להרכבת הממשלה שקיבל נתניהו, יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ התייחס לכך: "אני קורא לנשיא ריבלין לתת את המנדט ללפיד לאחר שנתניהו יסיים את התקופה שלו ולא יצליח להרכיב. אני אמרתי לנשיא כבר בהמלצות, שראוי לתת את המנדט ללפיד. הוא בחר לתת לנתניהו ונתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה. לכן צריך להעביר את המנדט ללפיד שינסה להרכיב ממשלה בתורו".

הורוביץ קרא לכל הסיעות שלא המליצו על נתניהו, להמליץ לנשיא המדינה על לפיד, והתייחס להצעת החוק לקיום בחירות ישירות: "אנחנו לא נאפשר טריקים ושטיקים במגעים להרכבת ממשלה, זה אומר - נתניהו נשיא, חוק צרפתי, בחירות ישירות, כל מיני המצאות ששומעים, כל מיני ספינים. אנחנו לא נאפשר את זה כי כל המטרה של הדברים האלה היא לא לשפר את שיטת הממשל ולהועיל לחברה הישראלית, זה רק כדי להעניק השרדות לנתניהו. זאת הסיבה שהדברים האלה עולים ולכן לא נאפשר אותם".