ליברמן: "כן לשינוי שיטת הממשל, לא לשבירת כללי המשחק"

יו"ר ישראל ביתנו תקף את היוזמה של השר אריה דרעי לקיום בחירות רק לראשות הממשלה וטען: "שינוי חוקי יסוד כתכנית כבקשתך הוא צעד פסול ובמקרה כזה ישראל ביתנו תתנגד לו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/21 07:30 ז באייר התשפא

ליברמן: "כן לשינוי שיטת הממשל, לא לשבירת כללי המשחק"
אביגדור ליברמן. תוקף את נתניהו, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

15 ימים בלבד נותרו למנדט של נתניהו להקמת ממשלה, ובזמן שניסיונותיו לשכנע את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להסכים לממשלת ימין בתמיכת רשימת רע"מ - עלו בתוהו, אתמול (ב') התפרסם כי יוזמה חדשה שמגיעה מכיוון השותפות החרדיות בקואליציה, תנסה להוציא את נתניהו מהפלונטר.

היוזמה אותה העלה יו"ר ש"ס אריה דרעי, מציעה בחירה ישירה לראשות הממשלה, בלי בחירות נוספות לכנסת. נתניהו השתכנע לתמוך ביוזמה זו, ומקווה שיחד עם בנט יהיה לו רוב לכך. מסתמן כי חוק בנושא יוגש השבוע ונראה כי על כך התקיימה עיקר הפגישה הממושכת אתמול, בין דרעי ובנט. 

הצעתו של דרעי ספגה הבוקר (ב') ביקורת מכיוון די צפוי - יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שקרא: "כן לשינוי שיטת הממשל, לא לשבירת כללי המשחק". 

"רק לפני שנה נעשו שינוים בחוקי היסוד לטובת קיום ממשלת חילופים בין גנץ לנתניהו", אמר ליברמן, "אבל בשנייה שזה לא התאים לנתניהו דבר לא הפריע לו כדי לגרור את מדינת ישראל לסבב בחירות רביעי ומיותר".

יו"ר ישראל ביתנו המשיך לתקוף את היוזמה: "עכשיו כשהלחץ של נתניהו הולך ומתעצם הוא שוב רוצה להשתמש באותה שיטה קלוקלת כדי להשאיר אותו ואת המפלגות החרדיות זמן נוסף בשלטון. שינוי חוקי יסוד כתכנית כבקשתך הוא צעד פסול ובמקרה כזה ישראל ביתנו תתנגד לו".

"שינוי השיטה צריך לבוא ממקום שקול ומתוך ראיה ארוכת טווח", הוסיף ליברמן, "לכן מיניתי את פרופ' יוסי שיין, מומחה למשטרים, לעמוד בראש צוות חשיבה שיגבש בצורה יסודית ומעמיקה אלטרנטיבות לשיטת הממשל והבחירות הקיימת, שיביאו להכרעה ברורה ביום הבחירות העתידי".