בנוכחות 30 איש בלבד: בית המלוכה נפרד מהנסיך פיליפ

כשבוע לאחר מות הנסיך פיליפ בגיל 99, התקיים טקס הלוויה מצומצם בטירת ווינדזור בשל הגבלות הקורונה ובקשותיו האחרונות. הדיקן של טירת וינדזור ספד: "קיבלנו השראה מנאמנותו הבלתי מעורערת למלכתנו"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 17/04/21 22:13 ה באייר התשפא

בנוכחות 30 איש בלבד: בית המלוכה נפרד מהנסיך פיליפ
הלווית הנסיך פיליפ, צילום: The Royal Family

הדוכס מאדינבורו, ובן זוגה של המלכה אליזבת מזה 73 שנים, הנסיך פיליפ, נקבר הערב (ש') בכספת המלוכה שבכנסיית סנט ג'ורג', לאחר שבוע מאז נקבע מותו בגיל 99 ועשרה חודשים.

הטקס הועבר בשידור ישיר לבריטניה ולרחבי העולם ונפתח בדקת דומייה בכל רחבי הממלכה. קודם לכן הועבר הארון לקפלת סנט ג'ורג' ברכב לנד־רובר שהנסיך סייע לעצב בליווי חיילים.

בטקס השתתפו 30 איש, רובם מבית המלוכה כשאר אפילו ראש ממשלת בריטניה בוריס גונסון לא השתתף. בנוסף כ-700 אנשי צבא עמדו מחוץ למתחם הטקס, כהוקרה על הקריירה הצבאית הענפה של הדוכס מאדינבורו.

הנסיכים וויליאם והארי צעדו לראשונה זה לצד זה מאז עזב הארי את בריטניה ללוס אנג'לס ואף שוחחו. לעומת זאת הנסיכה מייגן, שנמצאת בהיריון מתקדם, לא הגיעה לטקס הקבורה ותצפה בלוויה מביתה בארה"ב

לנסיך פיליפ יש קשור הדוק עם היהודים: אמו של הנסיך פיליפ, הנסיכה אליס הייתה חסיעדת אומות העולם על כך שהחביאה את בני משפחת כהן בארמונה ביוון בזמן מלחמת העולם השנייה. בשנת 1994 הגיע הנסיך פיליפ לביקור פרטי בארץ יחד עם אחותו על מנת לקבל את אות ההוקרה של אימו ולנטוע עץ ביד ושם.

הדוכס מאדינבורו נודע ביחסיו הטובים עם הקהילה היהודית באנגליה. ילדים יהודים רבים בממלכה השתתפו במהלך השנים בתוכנית העמצת הילדים של הנסיך פיליפ: "Duke of Edinburgh's Award"

המסורת היא כי בני משפחת המלוכה לובשים מדים באירועים פומביים, כדוגמת לוויות מלכותיות, אולם בטקס הפעם הם הגיעו בחליפות אזרחיות. הסיבה לכך נועדה למנוע מתיחויות נוספות בין בני המשפחה לבין הנסיך הארי, שאיבד את כל תואריו הצבאיים בשנה שעברה כחלק מההחלטה שלו ושל רעייתו מייגן מרקל לוותר על תפקידיהם במסגרת המשפחה.

https://www.youtube.com/watch?v=LL55C3pgiEo