בליכוד מעריכים שנתניהו יסכים להציע לסער את תפקיד ממלא מקום רה"מ

בסביבת נתניהו מבינים שסמוטריץ לא מתכוון להתפשר ולכן פונים לחזית של סער. לפיד מתכוון לקיים מסיבת עיתונאים על ממשלת האחדות שהוא פועל להקים

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 17/04/21 20:37 ה באייר התשפא

בליכוד מעריכים שנתניהו יסכים להציע לסער את תפקיד ממלא מקום רה"מ
נתניהו וסער, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

המנדט אצל נתניהו:  לאחר שבסביבת רה"מ בנימין נתניהו מבינים שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ לא מתכוון להתפשר על ההתנגדות להקים ממשלה עם רע"מ, הם פונים לעבר יו"ר תקווה חדשה גדעון סער.

בליכוד מעריכים שנתניהו יסכים להציע לסער סמכויות רבות, כולל תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה ואת תפקיד יו״ר הכנסת לח"כ זאב אלקין. נתניהו לא היה מעוניין לעשות זאת עד היום כדי לא לתת פרס למי שפנה נגדו.
סער עד עתה לא הגיב בחיוב או בשלילה להפצרות של נתניהו שיחזור לליכוד ולמחנה הימין. אך נראה כי הסיכויים שסער יסכים נמוכים מאד עד לא קיימים.

בגזרת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, דפנה ליאל פירסמה כי לפיד צפוי לקיים מסיבת עיתונאים בתחילת השבוע על ממשלת האחדות שהוא פועל להקים במטרה להקל על בנט את ההצטרפות.

היום (ש') לפיד ויו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגשו הערב במטרה להגיע להסכמות. בפגישות הקודמות שוחחו השניים על החשש המשותף שלהם שהמצב הבטחוני ינוצל להכנסת בנט לממשלת נתניהו.

בנוסף לפיד צריך לחשוש מהנשיא שטרם החליט אם יעניק את המנדט שוב במידה ונתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה. החלטה זאת תקשה על לפיד לגבש ממשלה, במצב זה יצטרכו חתימות של מפלגת רע"מ או המשותפת

בליכוד מוכנים לתת ליו"ר ימינה נפתלי בנט, נוסף לתפקידים נרחבים בממשלה, שיריון בחקיקה מפני החשש כי נתניהו ינסה לפטר אותו. בכיר בליכוד אומר כי הם שוקלים להביא את הממשלה להצבעה גם ללא תמיכת סמוטריץ', ולראות אם הוא יפיל אותה. אך מסתמן כי ההתנגדות של מפלגת הציונות הדתית להקמת ממשלה עם רע"מ, היא גם בהנחה שהמחיר הוא שתוקם ממשלה עם רעמ בצד השני.

גנץ ולפיד.

גנץ ולפיד.צילום: פלאש 90. יונתן זינדל