מזעזע: חרדים קיצוניים הציתו זרים שהונחו על קברי חללי צה"ל

מספר פורעים קיצוניים נכנסו ביום הזיכרון לבית העלמין בהר המנוחות בירושלים וחיללו את קברי של חללי צה"ל, ובנוסף שרפו את הזרים והדגלים שהונחו על הקברים. רה"מ: "אני מגנה בתוקף את המעשה הברברי". הרמטכ"ל: "מדובר באירוע חמור ומביש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/21 12:18 ג באייר התשפא

מזעזע: חרדים קיצוניים הציתו זרים שהונחו על קברי חללי צה"ל
ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Orel Cohen/FLASH90

אירוע מזעזע התרחש במוצאי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מספר קברים של חללים הושחתו בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. חבורה של מספר חרדים קיצוניים נכנסו אל בית העלמין חיללו את קברי הנופלים, ואף הציתו את הזרים ודגלי ישראל שהונחו על הקברים.

על פי הדיווח מעשה הנבלה נעשה כמחאה מצד אותם קיצוניים, על השתתפות חברי הכנסת החרדים בטקסים הממלכתיים אמש. המעשה הנפשע נחשף בעת שמשפחה עלתה לפקוד את קברי החללים, בעדות ל-ynet סיפר שמוליק ליברמן שעלה לקבר סביו וסבתו שנהרגו במלחמת העצמאות: "זו תחושה רעה לבוא ולראות את דגלי ישראל שבורים על הרצפה. הודענו למשטרה. אין לנו שום הערכה מי עשה את זה, אבל רואים בבירור שמישהו הגיע בכוונה תחילה, עבר קבר-קבר ושבר את הדגלונים".

רה"מ נתניהו הגיב לדברים: "נעשה מעשה מזעזע של חילול כבוד הנופלים שבזכותם כולנו חיים כאן. אני מגנה בתוקף את המעשה הברברי ואני מצפה מהגורמים המוסמכים למצות את הדין עם האחראים במהירות האפשרית"

נתניהו

נתניהוצילום: קובי גדעון/ לע"מ

הרמטכ"ל אביב כוכבי: "מדובר באירוע חמור ומביש, המבטא פגיעה במגיני המדינה ובערכיה. צה״ל מחזק את המשפחות השכולות ומוקיע התנהגות בזויה ומקוממת זו וסמוך ובטוח כי משטרת ישראל תמצה את הדין עם מבצעי המעשה הנפשע" 

רב אלוף אביב כוכבי

רב אלוף אביב כוכביצילום: פלאש 90

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פתחה בחקירה הבוקר בעקבות סרטון שבו ניתן לראות שריפת דגלונים וזרים. חוקרי המשטרה עושים מאמצים גלויים וסמויים על מנת להגיע אל החשודים במעשה".