הושאו 12 המשואות | "האחווה הישראלית"

עם סיומו של יום הזיכרון, נפתחו באופן רשמי חגיגות יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל. טקס הדלקת המשואות עמד השנה בסימן "האחווה הישראלית" ובצל היציאה של ישראל ממגפת הקורונה. בין המשיאים: שירה איסקוב, שלומי שבת והרב איתן שנרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/21 19:44 ב באייר התשפא

הושאו 12 המשואות | "האחווה הישראלית"
חגיגות העצמאות ה-73 בהר הרצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם סיום אירועי יום הזיכרון, נפתחו בהר הרצל בירושלים באופן רשמי, חגיגות יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל. טקס הדלקת המשואות המרגש, עומד השנה בסימן "האחווה הישראלית" ובצל היציאה של ישראל ממגפת הקורונה. בין המשיאים: שירה איסקוב, שלומי שבת והרב איתן שנרב. את הטקס מנחים יעל בר זוהר ודידי הררי ששכל במהלך השנה את רעייתו, מירית. השנה נכחו בטקס מספר צופים נמוך מהרגיל כ-700 בלבד, בשל הגבלות הקורונה שעדיין בתוקף.

המנחים דידי הררי ויעל בר זוהר

המנחים דידי הררי ויעל בר זוהרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הטקס כלל מופע שירה המוני של כלל צוותי הרפואה בארץ, כאות הוקרה על עבודתם המאומצת בשנה האחרונה, שנת הקורונה. בטרם עליית הדגל לראש התורן, שר הזמר עידן רייכל יחד עם יתומי צה"ל את השיר "געגוע". לאחר מילות הפתיחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהועברו בסרטון מיוחד, שרה הזמרת נרקיס את השיר עם המילים המפורסמות של רבי אלימלך מליזנסק, "אדרבה, תן בלבנו שנראה כל אחד מעלות חברינו ולא חסרונם".

לאחר שני השירים הראשנים, פתח יו"ר הכנסת יריב לוין, ואמר: "נכון, לא הכל מושלם, יש בינינו מחלוקות, יש מי שזקוקים לעזרה שלא תמיד מגיעה, יש מה לתקן ועוד הרבה מה לעשות. אך גם כיום, העולם כולו מסתכל עלינו בהערכה גדולה, רבים בעולם היו רוצים להיות במקום שאנחנו נמצאים בו! הם יודעםי וגם לנו מותר לומר לעצמנו, בחיוך ובגאווה, אשרינו שזכינו להיות אזרחי מדינת ישראל!"

יריב לוין

יריב לויןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמנם לא קיבל את הזמנת השרה מירי רגב, אך שלח סרטון ברכה מיוחד: "כמו יהודים אחרים בעולם, אני גאה מאוד בישראל. אני גאה בעובדה שישראל קיימת עבור יהודים ככלל, גאה בהישגיה של ישראל במדע, בטכנולוגיה ובהיבטים נוספים. השנה, השותפות של ישראל ופייזר הובילה להישגים ויחד נוכל למגר את מגפת הקורונה ולהציל חיים. אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל עמיתי פייזר בישראל. הוכחנו שאפשר לחזור לשגרה וזה משהו שהעולם כולו יכול לחגוג". בעברית אמר: "חג עצמאות שמח".