סמוטריץ' פונה לנתניהו וסער: "בואו לא נפקיד את המפתחות בידי אויבינו"

יו"ר הציונות הדתית החליט לפנות לראש הממשלה וליו"ר תקווה חדשה בדקות שבין יום הזיכרון ויום העצמאות. "אני קורא ומפציר בכם מעומק הלב, ישרו את ההדורים בינכם". עוד הוא כתב: "מתחייב מראש לתמוך בכל הסדר שאליו תגיעו ביניכם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/04/21 18:50 ב באייר התשפא

סמוטריץ' פונה לנתניהו וסער: "בואו לא נפקיד את המפתחות בידי אויבינו"
סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה הערב (ד'), בדקות שבין יום הזיכרון ליום העצמאות, לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער וביקש מהם להגיע עוד הערב להסכמות שיובילו להקמת ממשלת ימין.

במכתב פומבי, סמוטריץ' כתב לשניים כי אנחנו בצומת מכריע. "צומת מכריע שבו הניחה אותנו יד ה' הטובה עלינו, כנראה בכוונה, ובוחנת האם הפקנו את לקחי ההיסטוריה. את לקחי שנאת החינם, את לקחי יסורי הבניין".

"הבה ונבחר יחדיו נכון", המשיך וכתב. "בואו נשאיר את עתידנו בידינו. בואו נלמד אנחנו היהודים להסתדר אחד עם השני ולא נפקיד את מפתחות עתידנו בידי אויבינו הקמים עלינו במתק שפתיים".

"אני קורא ומפציר בכם מעומק הלב, תנו לעם הטוב הזה מתנת יום עצמאות והיפגשו עוד היום. כן היום, בתפר נורא ההוד הזה שבין זיכרון לעצמאות, על המטען ההיסטורי הרב שהוא נושא בחובו. ישרו את ההדורים ביניכם, הקשיבו יחדיו למשק כנפי ההיסטוריה ותוכיחו שאתם ראויים לה".

בסיום דבריו כתב יו"ר הציונות הדתית: "אתם מכירים היטב את ההיסטוריה ואת תוצאותיה ההרסניות של שנאת חינם בעמינו. ואני יודע שיש בכם אחריות. אחריות להיות ראויים לקרבנות הרבים שעם זכרם התייחדנו היום כולנו, אחריות שלא ירד קרבנם לשווא בנבכי הציניות והפוליטיקה האישית הקטנה. אחריות להתעלות לגודל הרגע ולהקים ממשלה טובה ויהודית לעם ישראל. אני מתחייב מראש לתמוך בכל הסדר שאליו תגיעו ביניכם. זה בידיים שלכם. הצילו את מדינת ישראל ואל תחמיצו את הרגע".