אורית סטרוק: "להבטיח לעצמנו, שמי שמחבק ומריע לרוצחינו, לא יוכל להיות בן בריתנו"

בבית העלמין העתיק בחברון התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. חברת הכנסת מהציונות הדתית נאמה ואמרה כי "עלינו לזכור את הנופלים, את החללים, את הנרצחים, וגם לשאוב מהם כוחות להמשך הדרך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/04/21 17:21 ב באייר התשפא

אורית סטרוק: "להבטיח לעצמנו, שמי שמחבק ומריע לרוצחינו, לא יוכל להיות בן בריתנו"
סטרוק בטקס בחברון, צילום: דוברות לשכת ח"כ סטרוק

בחלקה הצבאית בבית העלמין העתיק בחברון, התקיים היום (ד') טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית המתגוררת בישוב היהודי בעיר, הגיעה לטקס, וברמיזה פוליטית אמרה כי מעודד טרור לא יוכלו להיות "בן בריתנו".

סטרוק הגיגבה לביקורת על דבריה, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "זו לא פוליטיקה, זה ענין קיומי-מוסרי היורד עד תהומות הקשר והחוזה הלא-כתוב בין מדינת ישראל כמדינת העם היהודי ובין המיעוט הערבי החי כאן".

"כאן בבית העלמין הזה, דמים בדמים נגעו", פתחה סטרוק ואמרה. "דמיהם של נרצחי טבח תרפ"ט, דמיהם של חיילי צה"ל ומערכות ישראל שמנשרים קלו ומאריות גברו, ודמיהם של קרבנות הטרור הערבי, חיילים ללא מדים שנפלו במערכה על גאולת עיר האבות, על עצם החיים היהודיים בהרי חברון".

"ואעבור עליך ואראך מתבוססת בדמיך, ואומר לך: בדמיך חיי! ואומר לך: בדמיך חיי! מי כמונו, מי כמוכן – משפחות יקרות, יודע עד כמה הפסוק הזה אמיתי, נוקב, וכואב כל כך! כאן במקום הקדוש הזה, בבית העלמין שחולל ונהרס עד היסוד, ששוקם תוך מאבק קשה ועיקש, ושחזר לקלוט לתוכו, לרגבי אדמתו, את טובי בנינו ובנותינו שנהרגו על קידוש השם – כאן אנחנו נאספים ביום הזיכרון, יום שמצוותו: לזכור".

בנאומה נגעה סטרוק בחיבור הישראלי כל כך, של העצב והשמחה. "שעות ספורות לפני שנחגוג את יום העצמאות, ונודה לריבונו של עולם על הזכות העצומה שנפלה בחלקנו, לחיות בדור הזה של ראשית צמיחת גאולתנו - אנחנו עוצרים את מהלך החיים כדי לזכור. לזכור את המחיר הכבד, הקשה מנשוא, המחיר שאתן, משפחות יקרות, נושאות בכל יום ובכל רגע,  ואפילו דווקא ברגעים של שמחה, שלא מאפשר לא נחת ולא מנוחה – לזכור ולחוות אותו במלוא עוצמתו יחד אתכן".

בסיום דבריה אמרה סטרוק: "לזכור ולהזכיר ולא לאפשר להשכיח, או לטשטש. לזכור ולהבטיח לעצמנו, שמי שמחבק, מעודד ומריע לרוצחינו, לא יוכל בשום אופן להיות בן בריתנו. ביום הזיכרון הזה נרכין ראש לזכר הנופלים, ובאותה מידה גם נישא אותו בגאווה, לזכרם. יהי זכרם של הנופלים נצור בלבנו לעד, נר לרגלנו, ומצפן לדרכנו". 

אירוע זיכרון מסוגו בערערה

נציין כי אתמול התקיים אירוע ראשון מסוגו בערערה שבגליל: טקס זכרון לחללי צה"ל הלא יהודים. היוזמה והארגון היו של עמותת "ביחד - ערבים זה לזה" של יוסף חדאד, לוחם גולני ונכה צה"ל שנפצע במהלך מלחמת לבנון השניה, העמותה של חדאד פועלת לשיתוף אמיתי של ערביי ישראל בחיי המדינה.

את האירוע שנערך אתמול בגליל, ציינה סטרוק בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה, שם כתבה: "יוסוף ג'הג'א, אב שכול, ערבי-מוסלמי, מדליק נר לזכר בנו סעיד, חלל צה"ל, ולזכר החללים הערבים מוסלמים ונושא תפילה לזכרם, אל מול דגל ישראל. אני מצדיעה לו!". סטרוק הוסיפה: "איפה הוא ואיפה מנסור עבאס?".