מרגש: תמר שחר הגיעה לראשונה למקום נפליתו של אחיה בקרב גוש עציון

תמר שחר (92) הגיעה לראשונה לגוש עציון ולאלון הבודד עם משפחתה בעקבות נפילת אחיה יוסף( יוסק'ה) נדב שנהרג בקרב על הגנת גוש עציון. תמר היתה לוחמת בגדוד החמישי של חטיבת הראל של הפלמ"ח ומלווה שיירות לירושלים באותה תקופה. ראש המועצה שלמה נאמן: "ביקורה של תמר ומשפחתה וסיפורו של יוסק'ה נדב הם חיבור ערכי של המורשת וחבל ארץ זה. הסמל של התקומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/21 14:31 ב באייר התשפא

מרגש: תמר שחר הגיעה לראשונה למקום נפליתו של אחיה בקרב גוש עציון
צילום: המועצה אזורית גוש עציון

ביום בו אנו זוכרים את החללים במערכות ישראל ופעולות האיבה, ביישוב כפר עציון זוכרים את יום נפילת גוש עציון בתאריך ד' באייר תש"ח בו נהרגו ונפלו בשבי מגיני הגוש, בערב קום המדינה. יחד עם החללים נוספים במערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. הטקס התקיים היום (ד') בבית העלמין בכפר עציון במעמד ח"כ עו"ד שמחה רוטמן (הציונות הדתית) , סמח"ט עציון, סא"ל יקי אברג'יל וראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן ובהשתתפות המשפחות השכולות ואלפי משתתפים שהגיעו להתייחד עם יקיריהם בטקס.

לאחר הטקס התקיים רגע מרגש בו תמר שחר( 92) הגיעה לראשונה לגוש עציון ולאלון הבודד עם משפחתה בעקבות נפילת אחיה יוסף (יוסק'ה)  נדב שנהרג בגבעת "האלון הבודד" בקרב על הגנת גוש עציון הנצור ב- 1948. תמר היתה לוחמת בגדוד החמישי של חטיבת הראל של הפלמ"ח ומלווה שיירות לירושלים באותה תקופה.

לאחר ביקור באלון הבודד יחד עם ראש המועצה שלמה נאמן , תמר ומשפחתה השתתפו בטקס המרכזי בכפר עציון. את הביקור הם סיימו בביקור מרגש במרכז מורשת גוש עציון.

צילום: המועצה אזורית גוש עציון

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן  בירך את תמר שהגיעה לגוש עציון להתייחד עם הנופלים ואמר כי  "ביקורה של תמר ומשפחתה וסיפורו של יוסק'ה נדב הם חיבור ערכי של המורשת וחבל ארץ זה. הסמל של התקומה".

ח"כ עו"ד שמחה רוטמן (הציונות הדתית) תושב פני קדם שבגוש עציון הזכיר בנאומו בטקס בבית העלמין בכפר עציון שבגוש עציון  את צבי ליפשיץ וחצי (יחזקאל) ברלוביץ, מדריכי השומר הדתי מדרום אפריקה שנפלו על הגנת גוש עציון ביום הזיכרון הראשון של מדינת ישראל ד' באייר התש"ח ואת ארי פולד שנפל גם הוא על משמרתו בגוש עציון לפני כשלוש שנים, ואמר:
"אין מקום כמו גוש עציון שמראה את החיבור בין יום הזיכרון ליום העצמאות, בין הלוחמים שנפלו על ההגנה לבין הבניה ההתפתחות וההתיישבות בארץ ישראל".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר בטקס כי: "המצבות של חללנו כאן הם אבני הייסוד של בניין האומה. לכל אחד מאיתנו מצבה ונר זיכרון פרטיים הנוגעים דווקא לו, אבל חשוב לזכור ביום הזה ובמיוחד בעת הזאת שדגל אחד של כולנו יורד לחצי התורן וכבר הערב יעלה לפסגה ויסמל את תקומת המלכות".