חוזרים לשגרה: תלמידי הישיבות והמדרשות חזרו לבתי המדרש ללא קפסולות והגבלות

לכבוד זמן קיץ וכתוצאה מהצלחת מבצע החיסונים, הסירו מרבית הישיבות והמדרשות את מחיצות הקפסולות והחזירו את המוסדות להתנהלות רגילה, זאת לאחר שנת קורונה מאתגרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/21 19:33 א באייר התשפא

חוזרים לשגרה: תלמידי הישיבות והמדרשות חזרו לבתי המדרש ללא קפסולות והגבלות
ישיבת ההסדר בירוחם, צילום: שיבת ירוחם מבית איגוד ישיבות ההסדר

לאחר שנת קורונה מאתגרת הסירו מרבית הישיבות והמדרשות את מחיצות הקפסולות והחזירו את המוסדות להתנהלות רגילה. איגוד ישיבות ההסדר: "הצלחנו בישיבות ההסדר להמשיך כמה שרק היה ניתן את סדר הלימוד הרציף".

השבוע נפתח זמן קיץ בעולם הישיבות והמדרשות והפעם באווירה חגיגית במיוחד. לאחר תקופה שבה למדו בישיבות ובמדרשות בקפסולות ובחלוקה לקבוצות קטנות, יכולים מוסדות עם למעלה מ-90% התחסנות לפתוח את הישיבה כרגיל, כפי שהיה עד פרוץ הקורונה. מדובר בכמעט כל הישיבות שיכולות לחזור לשגרת לימודים רגילה בזכות ההיענות הרבה של התלמידים וצוות הישיבה לצאת ולהתחסן.

 

(הרב אביגדר נבנצל חוזר לבית המדרש של ישיבת הכותל לאחר למעלה משנה שלא הגיע בעקבות הקורונה)

 

גם בישיבות שתחת איגוד ישיבות ההסדר נרשמה שמחה רבה אצל הצוות והתלמידים. "רק מי שהיה שנה מחוץ לבית המדרש יודע מהי ההרגשה של הגעגוע למקום של תורה" מספר דניאל מלכין אברך בישיבת ההסדר קרני שומרון, שבשל המגבלות לא יכול היה לשבת בבית המדרש וללמוד. לדבריו, "לשבת בכיתה חיצונית וללמוד שם זה לא אותו הדבר. יש ללמוד ויש ללמוד, ולימוד בבית המדרש הוא תחושה של בית, כאילו חזרנו מגלות כלשהי. זאת התחושה שמלווה אותי ביומיים האחרונים".

"זה מרגש לראות שוב את כל בחורים, מכל השיעורים, את ראשי הישיבה שחזרו רק מלפני פסח לבית המדרש לאחר שנה שהם לא היו בישיבה. יש בזה עוצמות גדולות שנותנות רצון לגדול ולפרוח, וכמובן שוב לחזור ללימוד ולהספיק כמה שרק אפשר" הוסיף מלכין.

אחראי בית המדרש בישיבת ההסדר הר ברכה, עמיחי גולדרייך, שהיה זה שהחזיר את בית המדרש למתכונת רגילה בישיבתו מספר כי "אחרי שנה שאנחנו עוקבים בדריכות על כל נוהל חדש ומתווה שיוצא ממשרד הבריאות בשביל שנוכל מצד אחד להיות שותפים למאבק הלאומי ומצד שני לא להפסיק את הלימוד בהתמדה, זה ממש מרגש לחזור למתכונת רגילה. לאורך השנה החולפת הייתה לנו את האחריות לדאוג שעם כל הקשיים והמורכבות והסגרים, יהיו לימוד ואווירה טובה לתלמידים, ועכשיו לראות את כולם יושבים יחד לומדים, את כל הגילאים בלי מחיצות פיזיות ונפשיות, כולם ביחד. 

 

ישיבת ההסדר בירוחם

ישיבת ההסדר בירוחםצילום: שיבת ירוחם מבית איגוד ישיבות ההסדר

 

"שוב ניתן לראות את החיוכים אחד של השני, להיפגש, ללמוד באווירה טובה ומתוך דיבוק חברים זה משמח ממש. כמו כן זה משחרר גם אותנו, צוות הישיבה, מלהתעסק בלוגיסטיקה ומציאת פתרונות שונים לנהלים, לחזור ולהתעסק בהרבה דברים אחרים וטובים שצריך לקדם בישיבה" מוסיף גולדרייך.

כמו כן, בישיבות ובמדרשות שונות ציינו את תחילת זמן הקיץ והחזרה לשגרה באמצעות אירועים שונים. בישיבת הכותל ציינו את חזרתו של הרב אביגדור נבנצאל לבית המדרש לאחר שנה שבה הוא לא הגיע לישיבה בשל מגבלות הקורונה. בישיבת הגולן שבחיספין ערכו בשבת החולפת שבת להורי שיעור א' על מנת שיכירו את צוות הישיבה ואת המקום שבו לומדים ילדיהם. בבית המדרש לנשים במגדל עז יחגגו את החזרה לשגרה בהלל לכבוד יום העצמאות, שיהיה פתוח גם לנשים מבחוץ.

נציין כי על פי ההנחיות החדשות מוסד שמעל 90% מתלמידיו בעלי תו ירוק יכול לפעול ללא קפסולות וללא הגבלת פעילות בקבוצות של עד 500 איש. כמו כן, בוטלה המניעה מהתלמידים להיכנס ולצאת מגבולות הישיבה וכן תותר כניסת אורחים לישיבה על פי כללי התו הירוק ותוך שמירה על הפרדה מהתלמידים.