ספינה ישראלית נפגעה מטיל במפרץ הפרסי

נזק קל נגרם לספינה ששטה תחת דגל של איי הבהאמה אך נמצאת בבעלות ישראלית. הדיווח על הפגיעה בספינה, ששטה סמוך לאיחוד האמירויות, התקבל בכלי תקשורת בלבנון. באיראן דיווחו שהיה מעקב של 48 שעות אחר הספינה לפני הפגיעה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 13/04/21 19:11 א באייר התשפא

ספינה ישראלית נפגעה מטיל במפרץ הפרסי
ספינה במפרץ הפרסי. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ספינת משא ישראלית הותקפה היום (ג') בחופי המפרץ הפרסי סמוך לאיחוד האמירויות, כך על פי דיווח בלבנון. טיל נורה ממרחק לעבר הספינה וגרם לה נזק קל, ככל הנראה בדופן הספינה מעל קו המים. 

ספינת המכולות, הנושאת את השם HYPERION RAY, הניפה את הדגל של איי הבהאמה, אך היא בבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר. היא אולצה להיכנס לשטח הנמל באיחוד האמירויות ולבצע בקרת נזקים. זוהי הספינה השנייה של אונגר שמותקפת, לאחר שלפני כחודש ספינתו HELIOS RAY הותקפה במפרץ עומאן.

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי היה מעקב של 48 שעות אחר הספינה לפני הפגיעה בה  - מאז שהספינה יצאה מנמל אל-אחמדי בכוויית ועד שהגיעה לאזור פוג'יירה.גורמים מדיניים בישראל אמרו כי מדובר בתגובה לפעולותיה של ישראל במערכה נגד איראן. 

נזכיר כי בתחילת השבוע, באיראן דיווחו על תקלה ברשת החשמל במתקן הגרעין בנתנז. ראש סוכנות הגרעין של איראן אמר על התקלה כי זוהי "פעולת טרור", וכך גם חבר פרלמנט אירני, מאלכ שריעתי ניאסר, שאמר כי ארצו חושדת "בסבירות גבוהה" כי מדובר ב"חבלה ובחדירה מכוונת".