איראן: זיהנו את האדם שחיבל במתקן. שר החוץ האיראני: "ננקום בציונים"

שר החוץ זריף מאשים במפורש את ישראל כי היא העומדת מאחורי "פעולת החבלה" ומנסה לחבל במאבקה של אירן "להסיר את הסנקציות הנפשעות" והבטיח נקמה

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 12/04/21 09:30 ל בניסן התשפא

איראן: זיהנו את האדם שחיבל במתקן. שר החוץ האיראני: "ננקום בציונים"
מוחמד זריף, צילום: Gabriel Petrescu / Shutterstock.com

שר החוץ האירני מוחמד זריף אישר היום (ב') שמדובר בחבלה מכוונת שביצעה ישראל בתוך המתקן המסווג. "הציונים רוצים לנקום במאבקנו המוצלח להסרת הסנקציות הנפשעות - אבל לא נרשה זאת וננקום בציונים על מעשיהם", אמר.

אמש דווח כי תקלה התגלתה ברשת החשמל במתקן הגרעין. מספר שעות לאחר הדיווח, ראש סוכנות הגרעין של איראן אמר על התקלה כי זוהי "פעולת טרור". בניו יורק טיימס דיווחו כי  לישראל יש אחריות בהפסקת החשמל במתקני הגרעין בכור בנתנז.

ראש הממשלה נתניהו התייחס למאורעות ואמר בנוכחות הרמטכ"ל ושר הביטחון: "המאבק באיראן וגרורותיה ובהתחמשות האיראנית היא משימה ענקית עבורנו. המצב שקיים היום, לא אומר שזה המצב שיהיה קיים מחר. קשה מאוד להסביר את שחוללנו פה בישראל במעבר הזה מחוסר אונים מוחלט שלא היה כדוגמתו בתולדות העמים, לכוח עולמי שהצלחנו לייצר כאן. בוודאי כוח אזורי, אך במובנים מסוימים גם עולמי. אני מאחל לכולנו שנמשיך בדרך זו, ושתמשיכו לשמור על החרב שבידיכם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן