מפלגת הבית היהודי חייבת לכנסת 3.25 מיליון שקל

הבחירות נגמרו אך החובות נשארו: מפלגת הבית היהודי לא פרעה את חובה. יו"ר המפלגה חגית משה התחייבה להסדיר את התשלומים | המפלגות שעדיין לא הסדירו את החובות שלהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/21 09:14 ל בניסן התשפא

מפלגת הבית היהודי חייבת לכנסת 3.25 מיליון שקל
חגית משה, צילום: ארנון בוסאני

המפלגות שלא התמודדו לכנסת ה-24 נדרשו להסדיר את תשלומיהן עבור הלוואות שנלקחו מהכנסת עד לשבוע שעבר, ב-6 באפריל. מפלגת הבית היהודי שבראשה עומדת חברת מועצת העיר ירושלים, חגית משה, היא המפלגה היחידה שלא פרעה את חובה.

מדובר בהלוואה שנלקחה על ידי הבית היהודי במהלך הכנסת ה-23 וטרם שולמה במלואה וזאת למרות שני מכתבי הדרישה שנשלחו כבר מטעם הכנסת. "גלובס" בדקו וגילו כי למרות שקיימים הסכמים בין ימינה לבית היהודי, במפלגת ימינה לא התחייבו לכסות על חובותיה של הבית היהודי, בנוסף לכך אין לבית היהודי יחידות מימון בשוטף.

השבוע צפויה להתקיים פגישה בין יו"ר הבית היהודי משה לבין חשב הכנסת חיים אבידור כדי להגיע להסדר תשלומים למחיקת החוב הקיים של המפלגה. משה אמרה ל"גלובס" כי היא מתכוונת להסדיר את התשלומים השבוע: "לכל הסיעות יש הרבה מאוד חובות ועד היום עמדנו בהסדר התשלומים מיחידות המימון שקיבלנו מהכנסת. קיבלתי ירושה לא פשוטה, אבל אנחנו לא בורחים לשום מקום ונפתור את הבעיה. המפלגה מתפקדת ותסגור את ההתחייבויות שלה".

גם מפלגת העצמאות של אהוד ברק ומפלגת התנועה הירוקה של סתיו שפיר עדיין חייבות לכנסת כל אחת מהן כארבעה מיליון שקלים וימים אלו בדיונים להסדיר את החובות. לעומת מפלגת תל"ם של משה בוגי יעלון ששילמה את החובות שלה לכנסת בסכום של 8.53 מיליון שקל. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן