נתניהו על איראן: "המצב היום, לא אומר שזה מה שיהיה גם מחר"

ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל התארחו בטקס הרמת כוסית של פורום המטה הכללי לקראת יום העצמאות. גם גנץ התייחס לעימות מול איראן ואמר: "צה"ל ימשיך להיות מוכן לכל תרחיש"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/04/21 19:58 כט בניסן התשפא

נתניהו על איראן: "המצב היום, לא אומר שזה מה שיהיה גם מחר"
הרמת הכוסית של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל עם פורום מטכ"ל, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

הרמת כוסית חגיגית התקיימה הערב (א') לכבוד יום העצמאות, בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, בני גנץ וראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות קצינים רבים, חברי פורום המטה הכללי.

"המאבק באיראן וגרורותיה ובהתחמשות האיראנית היא משימה ענקית עבורנו. המצב שקיים היום, לא אומר שזה המצב שיהיה קיים מחר", אמר ראש הממשלה נתניהו, "קשה מאוד להסביר את שחוללנו פה בישראל במעבר הזה מחוסר אונים מוחלט שלא היה כדוגמתו בתולדות העמים, לכוח עולמי שהצלחנו לייצר כאן. בוודאי כוח אזורי, אך במובנים מסוימים גם עולמי. אני מאחל לכולנו שנמשיך בדרך זו, ושתמשיכו לשמור על החרב שבידיכם".



שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "מערכת הביטחון לקחה על עצמה משימות חדשות מורכבות השנה וסיפקה תוצאות- בביטחון, במאבק בקורונה, ובבניין הכוח. אנחנו צפויים לאתגרים משתנים בתקופה הקרובה, גם בזירה הפלשתינית, גם בנושא המאבק בקורונה שאנחנו לא יודעים לצפות לאן יתפתח, וגם מול איראן שממשיכה להתעצם ולהוות איום אסטרטגי על העולם ועל ישראל. צה"ל ימשיך לבנות את הכוח בהתאם לאתגרים החדשים והמשתנים, ולהיות מוכן לכל תרחיש. יש לנו על מי לסמוך וזה עליכם. אני מבקש להודות לרמטכ"ל, לכל אחת ואחד מכם, ודרככם עד אחרון החיילים בשטח, על עוד תקופה שבה עמדתם על המשמר, וביצעתם את כל המשימות".

הרמת הכוסית בפורום מטכ"ל עם ראש הממשלה ושר הביטחון

הרמת הכוסית בפורום מטכ"ל עם ראש הממשלה ושר הביטחוןצילום: דובר צה"ל


הרמטכ"ל כוכבי בחר שלא להתייחס הפעם לאיום האיראני ואמר דברים ברוח הימים הקרובים: "צה"ל הוא ארגון שמאחד את כל חלקי העם - בתוך הטנק או הספינה נוצר היתוך, ומפקד שפיקד על חיילים מדימונה ועד צפון תל אביב, כשהוא יוצא מהצבא הוא אדם אחר. זה סטרטאפ אדיר של ממלכתיות וסולידריות, אין אותו לאף מדינה. אנחנו מטפחים את העניין הזה ככל שרק אפשר - מעל לכל טובת המדינה ושיקולי הביטחון, ההגנה לנגד עיני האנשים שנמצאים פה והאנשים שמתחתיהם". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן