גנץ: "ארה"ב שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות. הראשונה בהן - איראן"

שר ההגנה האמריקאי עורך ביקור ראשון בישראל. שר הביטחון גנץ אמר בפגישה משותפת: משטר בטהראן הוא איום אסטרטגי על העולם - נמשיך לעבוד יחד עם ארה"ב כדי לוודא שכל הסכם ימנע מירוץ חימוש באזור ויגן על מדינת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/21 13:10 כט בניסן התשפא

גנץ: "ארה"ב שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות. הראשונה בהן - איראן"
לויד אוסטין ובני גנץ, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ ערך היום (א') הצהרה משותפת במסגרת ביקורו של שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, אותו יארח ביומיים הקרובים. אוסטין שהחל היום את ביקורו הראשון במדינת ישראל, התקבל הבוקר במסדר כבוד בקריה בתל-אביב וקיים שורת פגישות מקצועיות עם השר גנץ, בהן השתתף גם הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי. בהמשך היום יקיימו השניים פגישה נוספת וארוחת צהריים משותפת. מחר יסיירו בבסיס נבטים, ביד ושם ובהיכל הזיכרון בהר הרצל.

 


(טקס קבלת הפנים)

גנץ התייחס בדבריו לגרעין האיראני ולשיחות שמקיימת ארצות הברית עם איראן: "הדגשתי בפני המזכיר אוסטין שישראל רואה בארה"ב שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות –הראשונה בהן היא איראן. המשטר בטהראן היום מהווה איום אסטרטגי לביטחון העולם, למזרח התיכון ולמדינת ישראל. נמשיך לעבוד יחד עם שותפינו האמריקאים כדי לוודא שכל הסכם עם איראן יבטיח את האינטרסים החיוניים של העולם וארה"ב, יימנע מרוץ חימוש גרעיני באזור ויגן על מדינת ישראל".

 

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון


בהתייחס להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג אמר שר הביטחון כי בצה"ל וגם בכוחות צבא ארה"ב, ערכי ההגינות האנושית הם "חלק אינטגרלי מהפעולות שאנו מבצעים בשדה הקרב. לכל אויבנו אשר מבקשים להשתמש במוסריות שלנו נגדנו ולנצל באופן ציני את ביה"ד הפלילי בהאג, אני אומר בבירור שהם לעולם לא יצליחו למנוע מאיתנו מלמלא את חובתנו. נשמור בכל עת על הציווי המוסרי להגן על חיי אנוש ובו בעת נשמור על אנושיותנו".

גנץ הודה לאוסטין על המחויבות הבלתי מתפשרת של ארה"ב לשמירה על יתרונה האיכותי של ישראל, ואמר: "עם סיומה של שנה שטלטלה את עולמנו, אני מוצא נחמה גדולה בקשר העמוק שבין עמינו ובידיעה שבארה"ב וגם כאן בישראל יש מי שפועל למען הטוב, ומבקש לקדם אחדות, סולידריות וגיוון."