רוצח דיאנה דדבייב כשיר לעמוד לדין | "רצח גם את הנשמות של הילדים"

בית המשפט המחוזי בלוד התכנס לדיון בעניין כשירותו של השוטר לשעבר אמיר רז, הנאשם ברצח אשתו, והפסיכיאטר המחוזי קבע שרז כשיר לעמוד לדין. "אפס עלוב, כל החיים אתה תסבול", אמרו בני משפחתה של הנרצחת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/21 12:27 כט בניסן התשפא

רוצח דיאנה דדבייב כשיר לעמוד לדין | "רצח גם את הנשמות של הילדים"
הנאשם ברצח, אמיר רז, בדיון לפני כחודשיים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בדיון בעניינו שנערך הבוקר (א') בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, קבע הפסיכיאטר המחוזי כי השוטר לשעבר אמיר רז, הנאשם ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו דיאנה דדבייב ז"ל - כשיר לעמוד לדין. בני משפחתה של דיאנה הגיעו הבוקר לבית המשפט והטיחו ברז בן ה-33, שהשתתף בדיון דרך אפליקציית הזום: "תרים את הראש, תרים את העיניים, אפס. רצחת ואנחנו נסבול".

לאחר הדיון אמרו בני משפחתה של דיאנה: "הגענו היום כדי להבין מה ההחלטה בנוגע להסתכלות הפסיכיאטרית", מריאנה, אחותה של דיאנה אמרה: "לצפות בעוד ניסיון עלוב של הרוצח לא לקבל את עונשו כמו שצריך לאחר שרצח את אחותי תוך כדי תכנון מזעזע. הוא דקר אותה, הרביץ לה, ירה לה בראש. זה מתוכנן. לא רק שהוא רצח את דיאנה, הוא רצח גם את הנשמות של הילדים ואנחנו יכולים לראות את זה בהתמודדות היום יומית שלנו איתם".

דיאנה רז ז"ל

דיאנה רז ז"לצילום: Avi Dishi/Flash90

נזכיר כי בחקירתו לפני כחודשיים, אמר הנאשם ברצח כי פעל מתוך הגנה עצמית. השופט אמר בדיון כי "מדובר באירוע טראגי. עיון בתיק החקירה מעלה כי מאז בקשת המעצר האחרונה נעשו פעולות חקירה רבות וכי היחידה החוקרת עובדת ללא לאות. עם זאת נדרשות פעולות חקירה נוספות".

מחקירת הרצח עולה כי רז רצח את אשתו בביתם בישוב נעלה שבבנימין, לאחר שבין השניים התעורר ויכוח. על פי החשד, רז דקר את אשתו בסכין בפלג גופה התחתון ולאחר מכן ירה לעברה שני כדורים - אחד מהם פגע בראשה וגרם למותה. רז התקשר לאמו וביקש שתגיע. לאחר שאספה אמו את ילדיו, הוא התקשר למפקדו ואמר לו "תבוא אני צריך אותך דחוף" – ולא הזכיר את בשיחה את הרצח.


(סימני השאלה שהותיר הרצח של דיאנה, כאן חדשות)