השרים אישרו: הקפסולות בכיתות ד' והצהרות הבריאות - יבוטלו

השרים אישרו שורת הקלות נוספת במערכת החינוך, ביניהן: ביטול הגבלת הקפסולות בצהרונים, החזרת לימודים ומבחנים פרונטליים במוסדות להשכלה גבוהה, וביטול הצהרות הבריאות בכניסה לגנים ולבתי הספר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/04/21 22:52 כו בניסן התשפא

השרים אישרו: הקפסולות בכיתות ד' והצהרות הבריאות - יבוטלו
הקלות נוספות במערכת החינוך, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בעקבות המשך הירידה בתחלואה, הממשלה אישרה הערב (ה׳) במשאל טלפוני את הצעת משרד הבריאות להקלות במערכת החינוך שיהיו בתוקף עד ליום שלישי הקרוב, ה-13 באפריל, כשלאחר מכן יבוצעו הקלות נוספות.

השרים אישרו את הורדת שיעור המחוסנים והמחלימים הדרוש ללמידה מלאה בכיתות י"א ו-י"ב, כך שבמקום 90% יעמוד על 65%. הקפסולות בכיתות ד' יבוטלו, כך שיוכלו ללמוד בכיתות מלאות. כמו כן אושרה האפשרות לערבוב של קפסולות בבתי ספר במסגרת שיעורי חנ"ג ולימודים מעשיים בשטח פתוח וכן בפעילות של נבחרות ומועדוני ספורט בית ספריים. כיתות ז'-י' יוכלו לעבור בין עד 4 קבוצות קבועות ולא רק 2 כפי שהיה עד כה.

שינוי בתכנית "מגן חינוך" אשר התקיימה עד כה במוסדות באזורים המסווגים בצבע "כתום" לפי תכנית הרמזור, כך שתתקיים בכיתות ז'-י' בכל הארץ במוסדות החינוך המעוניינים בכך, ותאפשר למידה ללא מגבלת הקפסולות לשכבות אלו במוסדות שישתתפו בתכנית. 

השרים אישרו הקלה במגבלת התפוסה בלימודים של מוסד להשכלה או הכשרה מקצועית, כך שהמגבלה תהיה דומה למגבלה הקיימת בפעילות תרבות בישיבה שאינה כוללת אכילה - עד 1,000 או 3,000 איש באולמות גדולים, כתלות בתפוסה מקסימלית.

הממשלה ביטלה את ההגבלה שהייתה על קיום בחינות פרונטליות במוסדות להשכלה גבוהה, שעמדה על 10% בלבד וכעת יהיה ניתן לקיים את כל הבחינות באופן פרונטלי. בנוסף אישרו את האפשרות לקיים לימודים בשטח פתוח במוסד חינוך רשמי למחוננים.

במסגרת לימודים במוסדות להשכלה או הכשרה, אשר מתקיימים במתווה תו ירוק, ניתן לקיים גם פעילות חברתית וטקסים. כמו כן תינתן האפשרות לשיעורי שחיה במסגרת הלימודים בבית ספר גם בבריכות מקורות, ובלבד שהבריכה משמשת רק את התלמידים ולא את הציבור הרחב באותן השעות. 

הוסרה המגבלה על ערבוב קבוצות של כיתות א'-ג' בצהרונים, כך שתחול עליהם ההוראה הכללית לפיה ניתן לערבב 3 קבוצות קבועות לכל היותר, ועד 28 ילדים. בוטל החיוב על מילוי הצהרת בריאות בכניסה למוסד החינוכי.