הקלות במערכת החינוך: הקפסולות בכיתות ד' יבוטלו

שר הבריאות יביא לאישור קבינט הקורונה מספר הקלות במערכת החינוך. בכיתות ה'-ו' יבוטלו הקפסולות, אם תימשך הירידה בתחלואה. בכיתות ז' עד י' יתאפשר מעבר בין יותר קפסולות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 08/04/21 09:30 כו בניסן התשפא

הקלות במערכת החינוך: הקפסולות בכיתות ד' יבוטלו
צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין יביא היום (ה') שורות הקלות במערכת החינוך לאישור קבינט הקורונה, לאור הירידה בתחלואה ואחוז המתחסנים הגבוה.

בכיתות ד' יבוטלו הקפסולות. בנוסף, בכיתות ז'-י' יתאפשר מעבר תלמידים בין ארבע קפסולות במקום שתיים, כפי שהיה נהוג עד עכשיו. בכך, יתאפשר לתלמידים לעבור בין יותר מגמות. כיתות שיפעלו בהתאם ל"מגן חינוך" ילמדו ללא קפסולות, כך שבחטיבות הביניים עדיין ילמדו רק יומיים-שלושה בשבוע. 

כמו כן, אם לאחר עשרה ימים מביטול הקפסולות של כיתות ד' התחלואה לא תעלה, יבוטלו הקפסולות גם בכיתות ה'-ו'. בנוסף, בכל מערכת החינוך תבוטל החובה בהצהרת הורים ומדידת חום בכניסה לבתי הספר.

שר הבריאות אדלשטיין: "חינוך הוא הדבר החשוב ביותר ואנחנו עושים כל מאמץ לפתוח את המקסימום הניתן במינימום סיכון לתלמידים. יש לזכור שמלבד כיתות י"א-י"ב, התלמידים אינם מחוסנים וחובה עלינו להגן על בריאותם. אני מודה להנהגת ההורים ולבכירי משרד הבריאות על המתווה המצוין שגיבשו לטובת כלל תלמידי ישראל".