חתן פרס ישראל ביקר בקבר ערפאת

הסופר א. ב. יהושע הגיע לביקור ברמאללה וקפץ בין השאר לבקר בקבר ערפאת הסמוך למוקטעה. יהושע הביע ביקורת רבה על מדיניותה של ישראל ביו"ש וחבר בארגון "בצלם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/21 17:35 כה בניסן התשפא

חתן פרס ישראל ביקר בקבר ערפאת
מצעד לזכרו של יאסר ערפאת, צילום: Wissam Nassar/Flash90

הסופר א. ב. יהושע הגיע היום (ד') לביקור ברמאללה וקפץ בין השאר לבקר בקבר ערפאת הסמוך למוקטעה.  יהושע  הביע ביקורת רבה על מדיניותה של ישראל ביו"ש ועזה מאז 1967 והוא נמנה עם החותמים על יוזמת ג'נבה. בעברו היה חבר מפלגת העבודה ומרצ וכיום הוא פעיל בארגון "בצלם".

בשנת 2002 אמר יהושע: "הפלסטינים נמצאים כיום במצב טירופי, שמזכיר את זה בו נמצא העם הגרמני בתקופת הנאצים. הפלסטינים הם לא הראשונים שהעם היהודי גרם להם לטירוף הדעת. זה לא העם הראשון שהכנסנו לטירופים, ראינו כבר מה קרה עם הגרמנים".

דבריו עוררו ביקורת רבה, בין השאר על ידי הנהלת "יד ושם", הסביר יהושע את כוונתו: "לא עשיתי השוואה בין יחסי ישראל והפלסטינים למעשיהם של הנאצים, אבל אני שואל את עצמי שאלה שאנחנו חייבים לשאול: מה יש באינטראקציה בינינו לבין עמים אחרים, היוצר כזאת שנאה אי­רציונלית? מה הביא את הגרמנים ומה מביא את הפלסטינים לשנאה כזאת כלפינו? אני מסתכל בחרדה באיזו שנאה התאבדותית מתייחסים אלינו הפלסטינים. גם הגרמנים התייחסו אלינו באותו סוג של שנאה. זה דבר שצריך לברר אותו, מה קורה בינינו לבין עמים אחרים שבתוכם אנחנו חיים"