הפסיכיאטר המחוזי קבע: האב החשוד ברצח בנו בן ה-14 לא כשיר לעמוד לדין

בית המשפט קיבל את חוות הדעת של הפסיכיאטר לפיה האב אינו מסוגל לעקוב אחרי ההליכים המשפטיים. הסיבה סמים שניתנו לאב גרמו לו להתקף פסיכוטי ועד היום "ניכרת השפעתם הרעה" - בית משפט הורה על המשך אשפוזו

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 07/04/21 16:09 כה בניסן התשפא

הפסיכיאטר המחוזי קבע: האב החשוד ברצח בנו בן ה-14 לא כשיר לעמוד לדין
ארכיון, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בבית משפט קיבלו את חוות הדעת לפיה האב אינו מסוגל לעקוב אחר ההליכים המשפטיים. בחוות בדעת שהוגשה צוין כי בעקבות נטילת הסם, אשר הוצג על ידי המטפל כתרופה טבעית, חל שינוי מהותי במצבו הנפשי של האב. לאור מצבו הקשה, בית משפט הורה על המשך אשפוזו. בתחילת השבוע הוגש כתב אישום נגד המטפל שסיפק לו את הסמים.

עו"ד יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את האב, מסרו בתום הדיון: "חוות דעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי שנתקבלה היום קובעת כי האבא איננו כשיר לעמוד לדין. העובדה שחלפו מספר שבועות מאז ביצוע הרצח ועדיין האבא איננו כשיר אפילו לעמוד לדין מלמדת בהכרח על מצבו הנפשי הקשה בעת ביצוע הרצח, אשר נגרם כתוצאה מן הסמים הקשים אשר הוענקו לו במסווה של תרופה טבעית מצד אותו מטפל שרלטן.

"לא זו בלבד שהסמים גרמו להתקף פסיכוטי, אלא שעד היום ניכרת השפעתם הרעה ולכן האבא עדיין שרוי במצב זה. אנחנו סמוכים ובטוחים כי הפרקליטות תדע למצות את מלוא חומרת הדין עם אותו המטפל אשר אחראי לטיפול הנפשע ולתוצאה המחרידה - רצח של ילד בן 14 במהלך שנתו".

האירוע התרחש לפני כשלושה שבועות בשעות הלילה, האחות של הנער הזעיקה את המשטרה בזמן שאמה בוכה וצועקת ברקע השיחה. בדיווח למוקד המשטרה נמסר כי האב דקר את בן ה-14 ונמלט מהמקום. כוחות משטרה גדולים של מרחב לכיש פתחו בסריקות נרחבות. לאחר זמן קצר איתרו את החשוד בחורשה סמוכה ועצרו אותו. בנו פונה לבית החולים במצב אנוש, שם נקבע מותו.