מקדם ההדבקה ממשיך לעלות | אמ"ן: השפעה של חג הפסח

מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד על 0.79, לעומת זאת, שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-0.5%. ביממה האחרונה אומתו 303 חולים חדשים , ובבתי החולים מאושפזים 313 חולים במצב קשה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/04/21 10:13 כה בניסן התשפא

מקדם ההדבקה ממשיך לעלות | אמ"ן: השפעה של חג הפסח
צילום: Miriam Alster/Flash90

מגפת הקורונה נמצאת בדעיכה והתחלואה בירידה מתמשכת כבר מספר שבועות רצופים. בימים האחרונים מקדם ההדבקה נמצא בעליה, והבוקר (ד') הוא כבר הגיע ל-0.79. מנגד, לשיעור הבדיקות החיוביות אין מגמה ברורה והבוקר הוא בירידה ועומד על 0.5%. ביממה האחרונה אומתו 303 חולים חדשים, ובבתי החולים מאושפזים 313 חולים במצב קשה.

באמ"ן, מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה אומרים, כי על אף העלייה במקדם ההדבקה, היקף התחלואה ממשיך להיות נמוך, על רקע הישגי חיסון פייזר בישראל. לטענתם העליה במקדם היא תוצאה של חג הפסח: "שינוי המגמה נובע, כנראה, מעלייה מחודשת בהיקף הבדיקות ובעלייה במספר המאומתים, בהתאמה, בצאת חג הפסח. עם זאת, מקדם ההדבקה עודנו מתחת ל-1, ערך המעיד על כך שהמגפה בנסיגה".

בנוסף הם אומרים: "שיעור החיוביים ממשיך במגמת ירידה. לאור זאת נראה כי העלייה בערכו של מקדם ההדבקה לא משקפת בשלב זה עלייה מחודשת בתחלואה. אולם, יש לעקוב ולבחון אם ההקלות יובילו להמשך עלייה במקדם ההדבקה, לצד עלייה בשיעור החיוביים - שילוב זה ייצג להבנתנו התפשטות מחודשת בתחלואה".

לסיכום אומרים באמ"ן כי יש להמשיך ולשמור על ההנחיות: "למרות הסימנים המעודדים הרבים, אנו ממליצים בחום להיזהר משאננות, להמשיך להקפיד על ההנחיות ולנקוט זהירות בהמשך הקלת המגבלות על המשק - בפרט בהקשרי פתיחת מערכת החינוך".