סקר מנדטים לאחר הבחירות | יש עתיד וימינה מתחזקות, גוש השינוי גדל

שבועיים לאחר הבחירות, סקר מנדטים חדש מלמד כי גוש מפלגות השינוי מגיע ל-61 מנדטים. יש עתיד עולה ל-21 מנדטים, ימינה ל-10, ומנגד הליכוד יורדת ל-29 והציונות הדתית ל-5 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/21 07:31 כד בניסן התשפא

סקר מנדטים לאחר הבחירות | יש עתיד וימינה מתחזקות, גוש השינוי גדל
בנט ולפיד , צילום: Gershon Elinson/Flash90

שבועיים חלפו מאז הבחירות לכנסת ה-24, אתמול הגיע שלב ההוכחות במשפט נתניהו והיום הנשיא ראובן ריבלין יכריז על זהות חבר הכנסת שירכיב את הממשלה הבאה. בינתיים, כשהעתיד אינו ברור, סקר מיוחד שערך מכון פאנלס פוליטיקס עבור 103fm מלמד על מגמות חדשות בקרב ציבור הבוחרים.

על פי הסקר החדש שפורסם הבוקר (ג'), לו הבחירות היו נערכות היום, המפלגה הגדולה ביותר היא עדיין הליכוד, אך היא נחלשת ויורדת ל-29 מנדטים. מפלגת יש עתיד היא השניה בגודלה וזוכה ל-21 מנדטים - ארבעה יותר ממה שקיבלה בבחירות האחרונות. ימינה מתאוששת ומתחזקת גם היא, ועולה ל-10 מנדטים, לעומת שבעה להם זכתה בבחירות לפני שבועיים. 

העבודה נשארת עם 7 המנדטים שלה, כחול לבן יורדת ל-7, ישראל ביתנו נחלשת גם היא ומקבלת 6, תקווה חדשה ממשיכה את מגמת ההיחלשות שלה ומגיעה בסקר ל-5 מנדטים בלבד. מרצ יורדת ל-6, כמו המשותפת שמסתפקת ל-5 מנדטים בלבד. בסקר העדכני. הציונות הדתית יורדת גם היא ל-5 ורע"ם שומרת על כוחה עם 4 מנדטים לו הבחירות היו נערכות היום.

מבט על הגושים מלמד כי גוש הימין בראשות בנימין נתניהו, הכולל בתוכו את החרדים והציונות הדתית מגיע ל-50 מנדטים, עם ימינה עולה ל-60. גוש מפלגות השינוי הכולל בתוכו את שאר המפלגות ללא הערבים, מגיע ל-51 מנדטים, עם ימינה מגיע למספר איתו ניתן להקים ממשלה - 61 עם ימינה.

סקר פאנלס פוליטיקס עבור 103fm
הליכוד - 29
יש עתיד - 21
ימינה - 10
ש"ס - 9
כחול לבן - 7
יהדות התורה - 7
העבודה - 7
ישראל ביתנו - 6
תקווה חדשה - 5
הציונות הדתית - 5
מרצ - 5
הרשימה המשותפת - 5
רע"מ - 4.

סקר 103fm נערך אתמול (ב') על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. בסקר השתתפו 516 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.


(ימינה ממליצה על בנט)