נתניהו תוקף: "השימוע בענייני היה הצגה - משחק מכור מראש"

ראש הממשלה מוסר הצהרה לתקשורת בה הוא מתייחס לדיון בעניינו שנערך הבוקר בבית המשפט המחוזי, ותקף את התובעת, ליאת בן ארי ואת הפרקליטות, שלטענתו תופרים לו תיק: "הפרקליטות טייחה חקירות, שיפצה פרוטוקולים, השחירה תמלילים, התעלמה מעדויות שלא תאמו את התזה הבסיסית שהמציאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/21 17:41 כג בניסן התשפא

נתניהו תוקף: "השימוע בענייני היה הצגה - משחק מכור מראש"
נתניהו., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משפט נתניהו המשיך הבוקר (ב') בבית המשפט המחוזי בירושלים, בנאומה של התובעת ליאת בן ארי, ועדותו של אילן ישועה, מנכ"ל אתר 'וואלה' לשעבר. בהצהרה לתקשורת שמסר הערב, התייחס ראש הממשלה לדיון, לתובעת ליאת בן ארי ולפרקליטות.

"כמי שדוגל בערך שלטון החוק הגעתי היום לבית המשפט כדי לשמוע את התובעת. לעומת זאת בשימוע שלי כשפרקליטי הציגו את דברי ההגנה לטובתי אותה תובעת אפילו לא הייתה נוכחת. אין דבר שמוכיח יותר שהשימוע בענייני היה הצגה, משחק מכור מראש.

"אני רוצה לקוות שהמשפט יתנהל אחרת אבל מהפרקליטות אין לי ציפיות, שמעתי היום מילים על 'שימוש פסול בכוח שלטוני'. הרי כל ההליך שהתנהל נגדי היה שימוש פסול בכוח השלטוני שבידי הפרקליטות. לא סתם חוק, חוק יסוד שמחייב קבלת אישור לפתיחת חקירה על ידי היועמ"ש. ולמה הם עשו את זה? כי הם במסע ציד. הם לא חקרו או חיפשו עבירה הם חיפשו אדם הם חיפשו אותי.

"לצערי הם עשו הרבה דברים, הפרקליטות טייחה חקירות ביצעה חיפושים בלתי חוקיים, מחקה הקלטות התעלמה מעדויות ותלונות שלא תאמה את התזה שלה, הדליפה בהיקף אדיר כשחומרי החקירה היו רק בידיה. היא סחטה עדים באיומים קשים עד כדי פירוק משפחותיהם. השימוש הפסול שהיא עשתה בכוחה השלטוני הוא הפגיעה האמיתית בשלטון החוק בטוהר המידות הדמוקרטיה.

"הפוך לחלוטין ממה שהתביעה טוענת וזאת רק אחת המשיחות ששוחזרו ונמחקו. מה עוד נמחק, מה עוד מסתירים. דבר אחד אי אפשר להסתיר, כך נראה שימוש פסול בכוח שלטוני, כך מנסים להפיל ראש ממשלה חזק מהימין, כל ראה ניסיון הפיכה שלטוני.

"לא במקרה היא הגישה את כתב החשדות לפני בחירות מועד א חודש לפני. לא במקרה היא הגישה את כתב האישום חודש לפני בחירות ג. היא עשתה את זה דקות ספורות לפני פגישה עם נשיא ארה"ב. פעם אחר פעם מטרללים מדינה שלמה, הם מדברים במילים גבוהות על דמוקרטיה, אבל הם מנסים לרמוס את הדמוקרטיה. ולא סתם עבירות, עבירות שלא קיימות בספר החוקים של אף מדינה דמוקרטית ולא קיימות עד לאחרונה בספר החוקים של ישראל. סיקור אוהד לנבחר הציבור המושמץ ביותר בתולדות התקשורת הישראלית.

"ואז אומרים, יש לו תיקים הוא לא יכול להיבחר זה לא ערכי זה פגם מוסרי. אבל מה שנעשה פה, השימוש הפסול בכוח השלטוני הדורסני של הפרקליטות זה הדבר הלא ערכי, הלא מוסרי, וזה הדבר שהוא כ"כ אנטי דמוקרטי. כי מה שמנסים לעולל כאן אין אח ורע בשום משטר דמוקרטי בעולם. קחו את גרמניה, שם אסור אפילו לחקור חבר פרלמנט בלי אישור של מליאת הפרלמנט וזאת כדי למנוע ממערכת אכיפת החוק לפגוע בדמוקרטיה. כשהפרקליטות פועלת כך בלי שקיפות חובה להגן על האמת.

"ואני רוצה להגיד דבר לכלי התקשורת, יש לכם תפקיד מרכזי, אבל כשאתם מפיצים את מה שאומרת הפרקליטות, אתם חוטאים להגינות שנדרשת מכם. הגיעי הזמן להציג לציבור את האמת. אזרחי ישראל אני אומר את הדברים האלה מדם ליבי, אני אומר אותם בכאב עמוק, כשהמפכ"ל לשעבר מעליל עלי ששלחתי חוקרים פרטיים נגד חוקרי המשטרה, כשמעלילים עלי ששלחתי קצינה להתלונן נגדו על הטרדה מינית, כשמנהלים מעקבים בניגוד לחוק וללא כל סיבה אחרי הבן שלי, כשבאים לצוד אותו, לא כי הוא עשה משהו אלא רק משום שהוא הבן שלי, כשעורכים מסע ציד נגדי ונגד משפחתי, כשמחפשים את האדם ולא העבירה - זה קשה מאוד וזה דבר שלא אמור לקרות במשטר דמוקרטי.

"איני יכול להבליג על כך ולכן אני אומר את הדברים כאן ובכאב גדול את הכוחות לעמוד במערכה הזאת אני שואב מתחושת השליחות ההיסטורית שמדריכה אותי, מתחושת הצדק אל מול האבל, מהתמיכה ואהבה של משפחתי שסובלת כ"כ הרבה ומהתמיכה שלכם אזרחי ישראל. אמשיך לפעול למען המדינה שלנו מתוך אותה שליחות עמוקה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן