פרופסור אש מעריך: בשבוע הבא תבוטל חובת עטיית מסכה במרחב הפתוח

ממונה הקורונה אומר כי על אף העליה במקדם ההדבקה, חובת המסכות במרחב הפתוח תבוטל. על הביקורת שנשמעת במשרד החינוך על המשך הקפסולות בכיתות: "אנחנו לא מתעקשים, צריך להוריד אותן בהדרגה ובאחריות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/04/21 14:32 כג בניסן התשפא

פרופסור אש מעריך: בשבוע הבא תבוטל חובת עטיית מסכה במרחב הפתוח
פרויקטור הקורונה, צילום: David Cohen/Flash90

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר היום (ב') ל-ynet כי הוא מעריך שחובת עטיית המסכות אליה הורגלנו בחודשים האחרונים לאחר פרוץ מגפת הקורונה בישראל, תבוטל בשבוע הבא חלקית, ונשאר עם המסכות בתוך מבנים סגורים בלבד. 

פיילוט בצה"ל: בלי מסכות באימונים ובשטחים פתוחים

פרופסור אש אמר את הדברים למרות שמקדם ההדבקה נמצא בעליה כבר מספר ימים, ועומד היום על 0.71. אש אינו מודאג מהעלייה החדה במקדם ואמר כי הם צפו עליה שתגיע לאחר החגים. "שיעור הבדיקות החיוביות היה מאוד נמוך אתמול, 0.6%, כך שרמת התחלואה עדיין נשארת נמוכה", אמר.

אתמול התקיים דיון של הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, בו רוב חברי הצוות הצביעו בעד הסרת עטיית המסכות בשטח הפתוח. "מכאן זה הולך לדיון נוסף במשרד, אנחנו נדון בכך בימים הקרובים ונקבל החלטה. אני מעריך שההמלצה הזו תתקבל ואנחנו נוכל להוריד את המסכות בחוץ במהלך השבוע הבא, אני מקווה. כאשר נהיה חייבים להקפיד על כך שיהיה שימוש במסכות במקומות סגורים ובהתקהלויות".

הממונה הוסיף והסביר: "אני מעריך שזה יקרה או בשבוע הבא או שהתקנה תעבור בשבוע הבא וזה יקרה מיד לאחר מכן, אבל בתקופה הקרובה". 

על הסרת חובת עטיית המסכות בתוך מבנה סגור אמר, כי עדיין מוקדם מדי לדבר על כך. "אנחנו עדיין לא דנים בכך בכלל. רוצים לראות איך עובר השלב הראשון ואז נראה הלאה. זה תלוי גם, שוב, בנתונים שנקבל לגבי הדבקה בין אנשים מחוסנים, העברה בין מחוסן למחוסן של המחלה, נראה את הנתונים האלה ונקבל את ההחלטה בהמשך".

אש התייחס גם להמשך הלימוד בקפסולות בכיתות ד'-י"ב או ד'-י' למרות הירידה הניכרת בתחלואה. "אנחנו לא מתעקשים על קפסולות, אנחנו רק אומרים שצריך להוריד את הקפסולות בהדרגה ובאחריות. עוד לא התנסינו במשמעות ההחלטה של ביטול הקפסולות בכיתות ג', אנחנו רוצים לראות את התוצאות של זה בעשרת הימים הקרובים ואז לקבל החלטה על שאר הכיתות ביסודי. לגבי חטיבות הביניים, אנחנו רוצים ללוות את זה בבדיקות של מגן חינוך".

"אם נראה שזה עובד טוב בכיתות ג' והתחלואה תישאר נמוכה, בהחלט הצעד הבא יהיה לבטל בכיתות אחרות ביסודי, וכמו שציינתי בכיתות היותר גבוהות, אנחנו גם בדרך לשם. לא בשבוע הבא כי אנחנו רוצים עשרה ימים לראות את האפקט מהיום, עשרה ימים בכיתה ג', ואז זה יקרה למעשה בשבוע שלאחר מכן".


(תדרוך עיתונאים עם ממונה הקורונה פרו' אש)