דובר צה"ל חדש: תת אלוף רן כוכב

הרמטכ"ל הודיע כי כוכב יחליף בתפקידו את תת-אלוף הדי זילברמן, בתפקיד דובר צה"ל מינוי שיכנס לתוקפו בעוד מספר חודשים. כיום הוא משמש כמפקד מערך ההגנה האווירית, תפקיד אותו ביצע במשך שלוש שנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/21 11:33 כ בניסן התשפא

דובר צה"ל חדש: תת אלוף רן כוכב
תת אלוף רן כוכב, צילום: יחידת דוברות צבא ההגנה לישראל .

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי החליט היום (ו') למנות את תת-אלוף רן כוכב לתפקיד דובר צה"ל. המינוי אושר על ידי שר הביטחון בני גנץ. תת-אלוף רן כוכב יחליף בתפקידו את תת-אלוף הדי זילברמן. המינוי יכנס לתוקף בחודשים הקרובים. כוכב משמש כיום כמפקד מערך ההגנה האווירית תפקיד בו המחזיק קרוב לשלוש שנים.

כוכב התגייס לצה"ל ב-1989 והתנדב לשרת כלוחם וכקצין במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. הוא נשא במספר תפקידים בכירים בהם: מפקד יחידת טילי חץ "חרב מגן" עליה גם פיקד במלחמת לבנון השנייה, מפקדה הראשון של כנף הגנת שמי המדינה, פיקוד על בית הספר להגנה אווירית, קצין המשטרה הצבאית הראשי ועד לתפקידו הנוכחי כמפקד מערך ההגנה האווירית. 

כוכב הוא גם בעל תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים מהמכללה למנהל בתל אביב, בעל תואר שני באסטרטגיה וניתוח מערכות מטעם האקדמיה הגבוהה של חיל האוויר האמריקאי במונטגומרי, אלבמה וכן בעל תואר שני נוסף מטעם אוניברסיטת חיפה והמכללה לביטחון לאומי במדעי המדינה.


(רה"מ בסיור יחד עם רן כוכב במערכת כיפת ברזל)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן