דניאלה וייס: ערבים הם אזרחים סוג ב'

יו"ר תנועת 'נחלה' להתיישבות אומרת דברים חריפים ומתנגדת להקמת ממשלה בתמיכת מפלגת רע"מ. "אני חושבת שאין אפשרות לחיבור כזה. המדינה היא של עם ישראל. ישנם דברים שאינם יכולים להימסר בפני אף אחד, חוץ מאשר בפני יהודים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/04/21 12:32 יט בניסן התשפא

דניאלה וייס: ערבים הם אזרחים סוג ב'
דניאלה וייס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר תנועת 'נחלה' להתיישבות וראש מועצת קדומים לשעבר, דניאלה וייס, אמרה הבוקר (ה') כי לדעתה ערביי ישראל בהחלט זכאים לקחת חלק בבחירות ואף להצביע בהן, אך הם אזרחים סוג ב'. בראיון ב-103FM נשאלה וייס האם לדעתה אזרחי ישראל הערבים הם סוג ב', והשיבה: "נכון, מי שלא יהודי, בישראל, הוא לא כמו היהודי, מכיוון שהמדינה הזו היא ליהודים, מה כל כך קשה להבין"? שאלה. 

בפתיחת הריאיון התייחסה וייס לניסיון החיבור בין הליכוד ורע"מ. "אין אפשרות לחיבור כזהה מכיוון שמדינת ישראל היא ישראל, של עם ישראל והיא תנוהל אך ורק על ידי עם ישראל. ישנם דברים שאינם יכולים להימסר בידי אף אחד חוץ מאשר בידי יהודים. אני לא מתביישת להגיד את המילה יהודי ואני מקווה שיש אנשים שלא מתביישים להגיד ערבי". 

וייס אמרה כי היא נגד תמיכה מכל סוג של רע"מ לצורך הקמת ממשלה. "שום תמיכה, לא מבנים ולא מבחוץ. מכיוון שהחלטות פה במדינה נוגעות לחיים בהווה ובעתיד העם היהודי". עוד היא אמרה: "במהלך השנים ראינו שהנאמנות של הערבים היא לאחיהם, נאמנות טבעית. אי אפשר לסמוך על כך שאם נגיע למצב מלחמה וצריכים לקבל החלטות שנוגעות לעתיד העם היהודי לא יכולים להסתמך על הערבים". 

ראש מועצת קדומים לשעבר חושבת שהרב יצחק שילת טעה בתמיכתו בהישענות וצירוף מפלגת רע"מ לצורך הקמת ממשלה: "פועל נגד רבו הרב צבי יהודה קוק, שתמך בכל מפעל ההתיישבות, אך בכל הנוגע לצירוף ערבים לממשלה מתוך או מבחוץ או זעק וצער ומחה". 

נציין כי הרב שילת הבהיר את דבריו: "זוכר אני גם זוכר את עמדתו של מו"ר הרצי"ה זצ"ל בעניין ממשלת מיעוט הנשענת על קולות הערבים. לכן הקדמתי בסעיף הראשון של דבריי שמדובר בפתרון זמני".