מתמודד חדש על נשיאות המדינה

ההיסטוריון וחבר הכנסת לשעבר, מיכאל מיקי בר-זהר, הודיע על התמודדותו לתפקיד נשיא המדינה. "הנשיאות היא הדרך היחידה בה אוכל להגשים את חזון האחדות בין העדות והציבורים השונים בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/21 08:57 יט בניסן התשפא

מתמודד חדש על נשיאות המדינה
בית הנשיא, צילום: Moshe Shai/FLASH90

מיכאל מיקי בר-זהר סופר והיסטוריון הביוגרפיה של דוד בן-גוריון, חבר כנסת לשעבר ומייסד תנועת 'אחדות' הודיע הבוקר (ה') על התמודדותו לתפקיד נשיא המדינה

בר-זהר: "החלטתי להתמודד לנשיאות המדינה. הנשיאות היא הדרך היחידה בה אוכל להגשים את חזון האחדות בין העדות והציבורים השונים בישראל; ליזום אמנה חדשה בין חילונים לדתיים; ליצור הבנה עם יהודי התפוצות; להפיח תקווה חדשה בצעירים; וללכד את העם סביב ערכים יהודיים, ציוניים ומוסריים שלאורם פעלתי כל חיי".

בר-זהר בן ה-83, נשוי לגלילה ומתגורר בתל-אביב. הוא נולד בשנת 1938 בבולגריה ועלה לישראל בגיל 10. נעוריו עברו עליו בתל אביב ובשירותו הצבאי שירת במודיעין חיל אוויר ובחטיבת הצנחנים והשתתף במבצע קדש ולאחר מכן גם במלחמת ששת הימים, יום כיפור ומלחמת לבנון בשירות המילואים.

בר-זהר היה ממקימי רפ"י ואף שימש בתפקיד חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה. לאורך השנים פרסם ספרים רבים על שירותי הביטחון, מלחמות ישראל, הפוליטיקה הישראלית, וספרי תעודה לחיזוק הקשר בין העם לארצו.  

בשנת 1964 ללא היכרות מוקדמת בניהם, פתח בפניו בן-גוריון את ביתו וארכיונו הפרטי ואפשר לו להתלוות אליו בעבודתו על מנת לפרסם את הביוגרפיה שלו. בשנת 2006 פרסם ספר ביוגרפיה על נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל.


(בר-זהר לאחר פטירת פרס)