פייזר: החיסון נגד קורונה בטוח ויעיל לילדים מגיל 12

לפי הדיווח של חברת התרופות, תוצאות הניסוי הציגו 100% יעילות בגילאי 15-12. בעקבות כך, בפייזר הודיעו כי החיסון נגד קורונה בטוח ויעיל לילדים מגיל 12 | עם זאת, ד"ר אלרועי-פרייס הסתייגה מהאפשרות המיידית לחיסון: "החיסון בישראל לא ייצא לדרך ישר אחרי אישור ה-FDA"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 31/03/21 14:01 יח בניסן התשפא

פייזר: החיסון נגד קורונה בטוח ויעיל לילדים מגיל 12
חיסוני פייזר. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברת פייזר הודיעה היום (ד') כי החיסון נגד קורונה בטוח ויעיל לילדים מגיל 12. לפי הדיווח של החברה תוצאות הניסוי של פייזר הציגו 100% יעילות בגילאי 12-15. מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר כי הוא מקווה שחיסון הילדים יתאפשר עוד לפני תחילת שנת הלימודים הבאה, על מנת לפתוח את בתי הספר ללא חשש ולשוב לשגרת לימודים.

בישראל נשמעה הסתייגות להודעת פייזר, כאשר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס הגיבה ב-ynet להודעת חברת התרופות, והסתייגה מהאפשרות המיידית לחיסון: "לא צריך לרוץ מהבחינה הזו. מתן החיסון בישראל לא ייצא לדרך ישר אחרי אישור ה-FDA והנושא יעבור דיון מקצועי ומקיף במשרד הבריאות".

בניסוי שביצעה פייזר, השתתפו 2,260 נערים, מספר משתתפים נמוך לעומת הניסויים הקודמים באנשים מעל גיל 16. בקבוצה שקיבלה חיסון דמה (פלצבו) היו 18 מקרי הידבקות בקורונה, לעומת הקבוצה השנייה שקיבלה את החיסון האמיתי בה לא נרשמו כלל מקרי הדבקה. מסקנת החברה היא שהחיסון יעיל ב-100% כדי למנוע מחלה בילדים מתבגרים. כעת מתכוונים בפייזר להגיש בקשה לאישור חירום של ה-FDA.

תופעות הלוואי דומות לאלו שנצפו בקרב האוכלוסייה בגילאי 25-16 שקיבלה את החיסון, כוללות: כאב ראש, כאב באזור החיסון, חום וחולשה. 

לפני מספר שבועות אמרה הפרופסור גליה רהב שצריך להתחיל לחסן ילדים "להפסיק את המגיפה בלי חיסון לילדים יהיה בלתי אפשרי". רהב אמרה שחסינות עדר היא רק במידה ו-95 אחוזים יהיו מחוסנים, לכן הילדים שמהווים בין 30-40 אחוזים מכלל האוכלוסייה חייבים להתחסן כמה שיותר מהר.

רהב הציעה להתחיל ניסוי ומחקר לילדים. גמזו ציין אז כי באיכילוב הם חשבו להתחיל לעשות חיסון לילדים, ואמר שאין שום סיבה שזה לא יהיה בטוח וניתן להתחיל חיסון לילדים בגילאים 12 ומעלה. מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב אמר בועידה שהוא היה מחסן את הילדים שלו בחיסון אם יתבצע ניסוי בצורה מסודרת.

 

צילום: David Cohen/Flash90

 

האיגוד לרפואת ילדים בתגובה להודעת פייזר: "האיגוד יצטרף למשרד הבריאות למבצע יעיל ואחראי. קוראים להורים לילדים עם מחלות רקע לפנות כבר כעת לרופאי הילדים המטפלים ולברר האם ילדיהם יכולים להתחסן באישור".

הבית הלבן ברך על הודעת פייזר שהחיסון בטוח ויעיל לנערים מעל גיל 12: "אלה חדשות טובות. זה גורם להורים להרגיש עוד יותר בטוחים בנוגע לילדים שלהם, שאולי יחזרו לכיתות בקרוב".