סגור

הרב שילת לכיפה: אני מציע להקים ממשלת ימין בתמיכת מפלגתו של עבאס

בעקבות פרסום דבריי בענין האפשרות לצרף לממשלה את מפלגתו של מנצור עבאס נשאלתי על ידי ידידים ותלמידים כמה שאלות נוקבות | כל התשובת בכתבה

הרב יצחק שילת
יח בניסן התשפא
,
31 במרץ, 2021 11:39
הרב שילת

הרב שילתצילום: באדיבות המצולם

בעקבות פרסום דבריי בענין האפשרות לצרף לממשלה את מפלגתו של מנצור עבאס נשאלתי על ידי ידידים ותלמידים כמה שאלות נוקבות:

  • האם אתה זוכר שמו"ר הרצי"ה זצ"ל התנגד להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת חברי הכנסת הערבים?
  • האם צירוף מפלגה ערבית לממשלה ראוי רק כאשר הימין צריך אותם?
  • האם ראוי להתעלם מזעקתן של המשפחות השכולות המתנגדות בכל תוקף לצירוף ערבים לשלטון ומכנות את כל חברי הכנסת הערבים תומכי טרור?

להלן תשובותי:

זוכר אני גם זוכר את עמדתו של מו"ר הרצי"ה זצ"ל בענין ממשלת מיעוט הנשענת על קולות הערבים. לכן הקדמתי בסעיף הראשון של דבריי שמדובר בפתרון זמני. אני סבור שדרוש שינוי עומק של שיטת הממשל בישראל, בכמה תחומים (שיטת הבחירות לכנסת, חיזוק כוחה וסמכותה של הרשות המבצעת, הגדרת מעמדה של הרשות השופטת ביחס לשתי הרשויות האחרות), ומכיון שתהליך כזה הוא בלתי אפשרי ללא כנסת מתפקדת שתניע אותו, ומכיון שישראל זקוקה, מסיבות ברורות, גם לממשלה מתפקדת, ומכיון שממשלת שמאל פוטנציאלית במתכונתה הנוכחית אינה ראויה אפילו לשם ממשלת שמאל, אלא רק לשם ממשלת שנאה (לנתניהו), ומכיון שאין סיכוי לממשלת אחדות אמיתית אלא רק לממשלת ריב ומחלוקת – על כן אני מציע להקים ממשלת ימין בתמיכת מפלגתו של עבאס.

ברצוני להזכיר לקוראים, בעיקר לצעירים שבהם, את דבריו הברורים והנחרצים של מו"ר הרצי"ה אחרי מלחמת ששת הימים: אנחנו לא ננשל את מוצטפה (שם קוד לפלסטינאי הפרטי) ממקומו, כל עוד הוא יושב אתנו בשלום ומכיר בשלטוננו על כל ארצנו. ועוד אזכיר את המודעה שפרסם פעם רבנו בעיתון, שבה הוא גינה בחריפות מעשה של נערים שהעלימו את נעליו של נוסע בדואי שנסע אתם באוטובוס, וכתב שחרפה היא לנו.

אינני מכיר את מנצור עבאס, אבל שמעתי אותו מדבר. שאלו אותו אם הוא ציוני. הוא אמר: אני לא ציוני (אין סיבה שיהיה), אבל אני ערבי אזרח מדינת ישראל. הוא מכיר במדינת ישראל, קרי במדינתו של עם ישראל. אין פירוש אחר לצמד המילים 'מדינת ישראל'. עבאס אומר שהוא רוצה להשתלב במערכת השלטונית של המדינה כדי לדאוג לצרכי החברה הערבית. לדאוג לצרכי החברה הערבית במדינתנו זהו גם אינטרס שלנו. כאשר הצעירים הבדואים משתוללים בכבישי הדרום, יהודים סובלים מזה. כאשר ערבים רוצחים זה את זה, הם חוסמים כבישים ומציתים מכוניות של יהודים כי המשטרה אשמה והממשלה אשמה וכו' וכו'. אבל יש ערבים רבים שבאמת רוצים לחיות כאן בשלום ובשלוה. זאת ועוד, שכנות טובה עם נכרים זהו גם ערך מוסרי. "אמרו עליו על ריב"ז שלא הקדימו אדם שלום מעולם אפילו נכרי בשוק" (ברכות יז.).

אז למה נזכרתי רק עכשיו? כי הקב"ה דחק אותנו לסיטואציה הזאת, ועלינו לחשוב איך יוצאים ממנה. הרבה פעמים דוקא מצבי דחק מגלים בנו כוחות חדשים, רעיונות חדשים, מחשבות "מחוץ לקופסה".

לבסוף ברצוני להתייחס לזעקת המשפחות השכולות, ובתוכן משפחותיהם של שני תלמידי ישיבתנו הנרצחים שלומי כהן ודני גונן הי"ד. לבי לבי על חלליהם, מעי מעי על חלליהם. כשהם מדברים אני שותק. אבל צריך לתת סיכוי לשינוי. למען העתיד. יש עלינו איומים קיומיים, שבעזרת ה' נוכל להם, אבל אנחנו מצווים לעשות את כל מה שבידינו לעשות, לדורון לתפילה וכו'. השינוי ביחסים עם העולם הערבי בכללו, ואולי גם התמתנות והתקרבות מסוימת בין האיסלאם ליהדות, עשויים להיות לנו לטובה. ננהג בזהירות ובפיכחון, ואם יתברר שטעינו – יש דרך חזרה. חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי א-להינו.          

31.03.2021

1. הפוך על הפוך (גלגל)

יש רק לקראו את צו התורה בעניין כיבוש וישוב הארץ כדי להפריך את הטענות של הרב שלית, אבל החמור מכל שהוא מאשים את הקב"ה "שדחק אותנו לסיטואציה הזאת" כשאנחנו אשמים בסיטואציה!!!

דווח על תגובה לא ראויה
31.03.2021

2. אי אפשר לדעת. אולי יש דברים בגו (אני)

דווח על תגובה לא ראויה
31.03.2021

3. ל-1: מספיק לקרוא בתורה כדי להפריך את הטענות שלך... (דברי הרב נכוחים לכל מבין)

בס"ד

ראשית, הציווים בתורה אליהם אתה רומז מתייחסים אך ורק (!) ושבעת העמים. האם אתה רוצה לטעון שהערבים הם מהכנענים, האמוריים, הפריזים, החיווים, היבוסים, החיתיים או הגרגשיים??? וזה עוד לפני הדיון על "בא סנחריב ובילבל את האומות"...
ובכלל, הערבים אינם עובדי עבודה זרה ומכל האומות שבעולם, הם הכי פחות "בעיה" מהבחינה הזו. ועניי עירך קודמים ומפרנסים עניי אומות העולם עם עניי ישראל מפני דרכי שלום – וזה נאמר גם על עע"ז וגם כאשר השלטון אינו ישראלי ואין "אחריותם עלינו" – ק"ו כאשר אנחנו השלטון, אחריותם עלינו, הם אינם עע"ז והם בני דודינו ("ומבשרך לא תתעלם" – רוצה לדבר על ציוויי התורה? "לא תתעב אדומי כי אחיך הוא לא תתעב מצרי כי גר היית בארצו". האם אני צריך להזכיר לך מה היה היחס שקילבנו מהאדומיים והמצריים של אותה תקופה? ובכל זאת הקב"ה מצווה חד משמעית!)
כמו כן, גם אם היו משבעת העממים, מי שהשלים עם ישראל אין בעיה להשאירו, ואפילו חובה. ע"ע רחב והגבעונים. ולמרות שהגבעונים רימו אותנו כמוזכר בספר יהושע, ספר שמואל הבהיר היטב עד כמה הקב"ה הקפיד על פגיעה בגבעונים!
כמדומני שהרצי"ה זצ"ל ידע דבר או שניים בתורה ומצוות כיבוש הארץ – וידועים הדברים שהרב שילת הביא בשמו! אין לנו שום בעיה עם הערבי הפרטי המוכן לקבל את השלטון הישראלי ואסור לפגוע בו! כך גם שמעתי מפורשות אישית מהרב דרוקמן שליט"א.
אז לסיכום גם יש למחות על הרמיזה שלך כאילו הרב שילת אינו יודע דברים מפורשים, אבל הפוסל פסל במומו, ויצאנו ידי חובת מחאה על ביזוי (ולו מרומז) של ת"ח.
אז כן, נדחקנו לסיטואציה הזו, כי הקב"ה מסובב הסיבות לא נתן לנו לב להגיע להכרעה, ואין זה משנה אם שלמה המלך בנה את הבית או אלפי פועלים בנו אותו (וד"ל). מה אתה מציע במקום? מלחמת אחים???
מה שהרב שילת אומר אלו דברים של טעם לכל מי שעיניו בראשו. אני מקווה שמפלגת הציונות הדתית תבין זאת היטב. אחרי הכל, יש גם אינטרסים משותפים בתחומים אחרים שבהם הם בהחלט לטובת הערכים שלנו.

דווח על תגובה לא ראויה
31.03.2021

4. דברי טעם ואמת (איתן)

מי אני הקטן שאתן ציונים לרב שילת, אבל דבריו דברים המתיישבים על הלב. מקווה שהפוליטיקאים שלנו יקשיבו...

דווח על תגובה לא ראויה
31.03.2021

5. נגמרו לציונות הדתית כל הערכים (עובדיה)

לפיד היה לגיטימי, עכשיו גם מפלגת רע"מ שתומכת במדינה פלסטינאית שבירתה ירושלים ופינוי ההתנחלויות. שחרור האסירים הפלסטינים ובהבטחת זכות השיבה לפליטים הפלסטינים.

דווח על תגובה לא ראויה
31.03.2021

6. לא מובן כלל (נדביה )

הרצי"ה זצ"ל אמר שאין לנו עסק עם אחמד ומוסטפה בהקשר של סילוקם מעל אדמה מעובדת על ידם שנים ארוכות כדי לבנות שם ישוב יהודי. הסיפור עם הנעליים היה פרסום אוהד בהצופה של מעשה קונדס של חבר'ה שישבו באוטובוס לאילת ולפניהם ישב ערבי שחלץ את סנדליו ונרדם ואז הם לקחו אותם וזרקו אותם דרך החלון.הרב צבי יהודה הזדעזע מעצם המעשה ולא פחות מהפרסום שלו בעתון כקוריוז מצחיק ולכן שלח מכתב מחאה לעתון. מה הקשר בין הדברים הפרטיים האלה להנהגה ציבורית של הרכבת ממשלה במדינת העם הישראלי?! במקרים הפרטיים הרב צבי יהודה דיבר על הנהגה מוסרית טבעית ישרה ללא קשר להנהגה כלל ישראלית כמו הרכבת ממשלה! וזאת מלבד הפתח לעתיד הקרוב מאוד שלא יהיה פתחון פה כאשר השמאל יקים ממשלה עם הערבים.

דווח על תגובה לא ראויה
31.03.2021

7. ל-5 ו-6: אתם מפספסים את השינוי שמנסור עשה וזה החלק המשמעותי בשינוי הגישה. (אבל מלבד זאת, יש לכן חלופה מעשית בהתאם למציאות הנוכחית?)

דווח על תגובה לא ראויה
31.03.2021

8. עוד אחד (חיים)

מי זה ? למי אכפת מה דעתו?

דווח על תגובה לא ראויה
01.04.2021

9. יש רק אדם אחד שדחק אותנו למצב הזה (אראל)

יש רק אדם אחד שדחק אותנו למצב הזה - בנימין נתניהו.

אם נתניהו פורש וממנה לו יורש, תוך יום מוקמת ממשלה ימנית רחבה עם מעל 70 חברי כנסת, בלי להישען על קולות של ערבים. אדלשטיין, כץ, ברקת, או כל ליכודניק אחר, יצליחו בזה בקלות.

כל המצב ההזוי הזה נוצר רק בגלל שנתניהו מתעקש להיצמד לכיסא, חושב רק על המשך שלטונו, ולא מוכן לעשות מה שטוב לישראל.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

אלימות במשפחה צילום: shutterstock

הפשיעה בשנת הקורונה: יותר אלימות במשפחה, פחות גניבות בחוץ

קרא עוד