סוף עידן טראמפ: ממשל ביידן חזר לכנות את ההתנחלויות "השטחים הכבושים"

בדו"ח השנתי של משרד החוץ האמריקני על הפרות זכויות אדם ברחבי העולם ממשל ביידן התייחס לאזורי הגדה המערבית, רצועת עזה, מזרח ירושלים ורמת הגולן והגדיר אותם כשטחים "שנכבשו" על ידי ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/21 10:13 יח בניסן התשפא

סוף עידן טראמפ: ממשל ביידן חזר לכנות את ההתנחלויות "השטחים הכבושים"
צילום: shutterstock

סוף מדיניות טראמפ ממשיכה להתבטא בשטח, כעת מדובר בדו"ח השנתי של משרד החוץ האמריקני על הפרות זכויות אדם ברחבי העולם שפורסם אמש (ג') ממשל ביידן התייחס אזורי הגדה המערבית, רצועת עזה, מזרח ירושלים ורמת הגולן והגדיר אותם כשטחים "שנכבשו" על ידי ישראל.

למרות ההחלטה להגדיר את שטחי ישראל כשטחים כבושים, משרד החוץ האמריקני לא שינו את הכותרת של הפרק בדוחות של 2020 ל-"ישראל והשטחים הכבושים", כפי שהיה לפני ממשל טראמפ, כאשר בדוח משנת 2017 לקרוא לפרק "ישראל, רמת הגולן, הגדה המערבית ועזה", ולאחר שהכירו בריבונות ברמת הגולן, הדוחות ב-2018 וב-2019 כלל לא הכילו את רמת הגולן בכותרת.

ממלאת מקום העוזר של שר החוץ האמריקני ליסה פטרסון הסבירה כי כותרת הפרק בדוח נשארה בנוסח של ממשל טראמפ כי שימוש באזורים גיאוגרפיים במקום ה"שטחים הכבושים" הוא שימושי יותר לקוראים.

בנוסף משרד החוץ בראשות טראמפ השמיט כמעט כל אזכור של המילה "כיבוש" מהתוכן של הדוחות של 2017, 2018 ו-2019. לעומת הדוח הנוכחי של 2020 נכתב על ישראל  "מכסה את שטחי הגדה המערבית, עזה ומזרח ירושלים שכבשה ישראל במהלך מלחמת יוני 1967".

בעולם הערבי הגיב שגריר פלסטין בבריטניה חוסאם זומלוט שיבח את שינוי התיוג בדוח "טוב שחזרנו לאותה הסתכלות לגבי מעמד השטח הכבוש. השאלה האמיתית היא: מה ממשל ביידן הולך לעשות בקשר לזה? מאוחר מדי לדבר, אנו זקוקים לפעולה כדי להטיל אחריות על ישראל ולסיים את הכיבוש", אמר זומלוט ששימש כראש המשימה של אש"ף בוושינגטון, לרשת "טיימס ישראל".