אלפים הגיעו למעמד ברכת הכהנים המסורתי בכותל המערבי | צפו

אחרי שבפעמיים האחרונות המעמד נערך במתכונת מצומצמת, בשל הקורונה, הפעם הגיעו אלפי כהנים ומתפללים לרחבת הכותל המערבי כדי להשתתף במעמד שמציין יובל להיווסדו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/03/21 13:18 טז בניסן התשפא

אלפים הגיעו למעמד ברכת הכהנים המסורתי בכותל המערבי | צפו
מעמד ברכת הכהנים השנה, צילום: קרן למורשת הכותל המערבי

אלפים השתתפו במעמד ברכת הכהנים המסורתי שהתקיים הבוקר (ב') ולראשונה מאז פרוץ הקורונה ברחבת הכותל המערבי במתכונת חגיגית ומרגשת בהשתתפות משפחות כהנים מרחבי הארץ, ובהתאם למתווה ולהנחיות משרד הבריאות. ברכת הכהנים התקיימה במעמד מרגש במיוחד לאחר שבפסח ובסוכות האחרונים התקיים המעמד במתכונת מצומצמת בלבד.

השנה, מציינים 50 שנה למעמד ברכת הכהנים, מיסודו של הרב מנחם מנדל גפנר ז"ל, ומאורגן מזה שנים על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי בימי חול המועד פסח וסוכות, בו מברכים מאות כהנים את הקהל בברכה המיוחדת, ואליה נוהרים רבבות משתתפים. על מנת לעמוד בצפי הגעתם של מתפללים רבים מרחבי הארץ תוך שמירה על ההנחיות ובריאות הציבור, המעמד התחלק לשני מעמדים שונים, שיתקיימו יום אחר יום ובכך למנוע צפיפות בקרב הקהל.

המעמד היום התקיים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, שר הדתות הרב יעקב אביטן, ראש עיריית ירושלים משה ליאון וסגן שר הפנים חבר הכנסת יואב בן צור. 

הרבנים ואישי הציבור שהגיעו למעמד ברכת הכהנים

הרבנים ואישי הציבור שהגיעו למעמד ברכת הכהניםצילום: קרן למורשת הכותל המערבי

בסיום תפילה זו נערך מעמד "קבלת עול מלכות שמים" ותפילות על ידי הרבנים הראשיים. עם סיום המעמד התקיימה תפילה הודיה מיוחדת על מצב הקורונה בישראל ותפילה לשלום העולם כולו מול נגיף הקורונה עם רב הכותל.

הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת להזכיר לציבור כי גם מחר יום שלישי ב' חול המועד תתקיים ברכת כהנים נוספת באותה המתכונת על מנת לאפשר לציבור שלא הגיע היום- להגיע מחר.

לצפייה בשידור החי של ברכה הכהנים השנייה שתתקיים מחר: 

;

הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת מהציבור להישמע להוראות משרד הבריאות, להנחיות משטרת ישראל והסדרנים שיווסתו את בוא הקהל במהלך כל ימות החג לטובת שמירה על בריאות כלל באי הכותל המערבי.

אלפי אנשים השתתפו במעמד

אלפי אנשים השתתפו במעמדצילום: קרן למורשת הכותל המערבי

צילום: קרן למורשת הכותל המערבי

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן