אחרי שישה ימים: חולצה הספינה שחסמה את תעלת סואץ

ספינת הענק שנתקעה לרוחב התעלה וחסמה מאות כלי שייט, שוחררה הלילה במבצע מורכב, והביאה את התעלה לחזור לשגרה. הספינה שנושאת מכולות במשקל כולל של 220 אלף טון, נתקעה בגדת התעלה בשל הרוחות העזות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/03/21 08:52 טז בניסן התשפא

אחרי שישה ימים: חולצה הספינה שחסמה את תעלת סואץ
הספינה שנתקעה, צילום: צילום מסך

ספינת המשא "ever given" שנתקעה לפני שישה ימים בתעלת סואץ, שוחררה ושבה למסלולה - כך דיווחו הבוקר (ב') שתי חברות המספקות שירותי ספנות. ספינת הענק שנושאת מכולות במשקל של יותר מ-220 אלף טון, יצאה מסין והייתה בדרכה לנמל רוטרדם שבהולנד. כשהגיעה לתעלת סואץ, נתקעה בשל הרוחות העזות, דבר שהוביל לחסימת התעלה שבין 10 ל-12 אחוזים מהסחר הימי הגלובלי עובר דרכה, ומאות ספינות נשארו מחוץ לתעלה. 

שחרור הספינה כלל פינוי של 27 אלף מטרים מעוקבים של חול, על מנת לחשוף ולהוציא את חרטום הספינה שנתקע בגדת התעלה. המחלצים נעזרו בגאות הגבוהה כדי להביא את הספינה לשוט בחזרה.

כ-400 ספינות המתינו מחוץ לכניסות לתעלה, בהן עשרות מכליות נפט וגז טבעי, ועשרות ספינות הנושאות משלוחים חיים של בעלי חיים, שעלה חשש לשלומם בשל התמשכות החסימה בתעלה.

תעלת סואץ מחברת בין ים סוף לים התיכון, ואורכה הוא 190 קילומטרים. רוחב התעלה הוא 205 מטרים והיא מגיעה לעומק של 24 מטרים. בשנת 2015 ביצעה מצרים עבודות הנדסיות להרחבתה, על מנת לאפשר תנועת כלי שייט בשני הכיוונים.