שר החינוך: אחרי פסח - יש לחזור לשגרה מלאה בבתי הספר

שר החינוך, יושבי ראש מרכז השלטון המקומי והאזורי בקריאה משותפת למשרד הבריאות ולקבינט הקורונה: יש לפתוח מיד אחרי פסח את כל מערכת החינוך, ללמידה בקבוצות מלאות בכל היישובים ולאורך כל השבוע

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/03/21 22:24 יב בניסן התשפא

שר החינוך: אחרי פסח - יש לחזור לשגרה מלאה בבתי הספר
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר החינוך יואב גלנט, יו״ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ויו״ר מרכז השלטון האזורי שי חג׳ג׳ דנו היום (ה׳) בנושא חזרת התלמידים לבתי הספר לאחר חג הפסח. בהודעה משותפת שהוציאו לתקשורת הם תובעים לפתוח באופן מיידי, מיד לאחר החזרה מחופשת הפסח, את כל מערכת החינוך - בקבוצות מלאות, בכל היישובים בישראל לכל הגילאים ולאורך כל ימי השבוע.

את הדרישה הם העלו לאור הירידה הדרסטית בנתוני התחלואה במדינה ובמיוחד במערכת החינוך. השלושה סיכמו כי בכוונתם להיאבק על פתיחה מלאה ונרחבת של כל מערכת החינוך, כדי לסייע לתלמידי ישראל לצמצם פערים פדגוגיים וחברתיים ועל מנת לאפשר להוריהם חזרה מלאה לשגרת היום.  

"המשק פתוח במלואו", אמר שר החינוך יואב גלנט, "למעלה מחמישה מיליון מחוסנים בישראל - ונתוני התחלואה בירידה מתמדת. הגיעה העת להחזיר את כל התלמידות והתלמידים לבתי הספר ללמידה בקבוצות מלאות ולאורך כל ימי השבוע. צריך לעשות זאת מיד עם החזרה מחופשת הפסח. מוסדות החינוך בטוחים וערוכים לחזרה מהירה ומיטבית לשגרה מלאה. צריך לתקן את ההחלטה השגויה המציבה את תלמידי ישראל במקום האחרון בסדר העדיפות הלאומי". 

חיים ביבס יו״ר מרכז השלטון המקומי הוסיף כי, "זה הזמן להחזיר את מערכת החינוך לפעילות מלאה בכיתות אורגניות .התלמידים פספסו כבר שנה שלמה, והיום כשמעל 50% מאוכלוסיית המדינה מחוסנת ואנו רואים ירידה משמעותית בתחלואה, אין סיבה להשאיר את הילדים ובני הנוער בבית. חינוך לא יכול להיות האחרון בתור, הוא צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות הלאומי".

"כבר עכשיו שיעורי התחלואה מעודדים ומלמדים שאנחנו בדרך הנכונה להתגבר על מגיפת הקורונה. מערכת החינוך שהיתה הראשונה לשאת בעול המגבלות, זכאית לצאת מהן בלי דיחוי ולמצוא דרכים גם להתגבר על הפערים שנוצרו במהלך השנה", אמר שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי.