בדרך לממשלת שמאל? לפיד ומיכאלי נפגשו

התוצאות הרשמיות טרם התפרסמו, אך יו"ר יש עתיד ומקבילתו ממפלגת העבודה נפגשו הערב. "השניים דנו בשיתופי הפעולה האפשריים לגיבוש קואליצית שינוי והחלפת שלטון נתניהו", נאמר בהודעה המשותפת למפלגות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/03/21 19:12 יב בניסן התשפא

בדרך לממשלת שמאל? לפיד ומיכאלי נפגשו
לפיד, צילום: אלעד גוטמן

התוצאות הרשמיות עוד לא פורסמו, כשמנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית הכריזה כי ייתכן והתוצאות יפורסמו הערב או מחר (ו') בשעות הבוקר. למרות זאת, התוצאות הידועות לא אמורות להשתנות יתר על המידה, ולא אמורים לחול שינויים במפת המנדטים ובגודל הגושים, כשגוש הימין עם בנט זוכה ל-59 מנדטים, וגוש שמאל-מרכז עם תקווה חדשה ורע"מ מקבל 61 מנדטים. 

מפלגות העבודה ויש עתיד פרסמו הודעה משותפת הערב, בה נאמר כי, "יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד נפגשו הערב. בפגישה דנו בשיתופי הפעולה האפשריים לגיבוש קואליצית שינוי והחלפת שלטון נתניהו. הוחלט כי שיחות נוספות יתקיימו בהמשך".

ח"כ מיכאלי

ח"כ מיכאליצילום: Miriam Alster/FLASH90

מוקדם יותר היום (ה') הבהיר יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער כי, "עם פרסום התוצאות הסופיות של הבחירות ברור שלנתניהו אין רוב להקמת ממשלה בראשותו. עתה יש לפעול למיצוי האפשרות להקמת ממשלת שינוי. כפי שהודעתי בליל הבחירות: אגו לא יהיה שיקול".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן אמר: "אני מחויב לעשות הכל על מנת למנוע בחירות נוספות. השלב הראשון עובר דרך הצעת החוק שתמנע מחבר כנסת עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. אני מצפה מכל הצדדים שמייחלים לשינוי, עליו דיברו בחודשים האחרונים, לגלות אחריות ולהצטרף להצעת חוק זו".