יעלו ויבואו: הנציגים החדשים בכנסת ה-24

התוצאות המלאות טרם התקבלו, אך מספר גבוה של חברי כנסת חדשים עתידים להיכנס למשכן ולשאת נאומי בכורה מעל הדוכן במליאה | אז מי הנציגים החדשים? ואיזה מפלגה הכניסה הכי הרבה ח"כים טריים? כל הפרטים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/03/21 21:21 יב בניסן התשפא

יעלו ויבואו: הנציגים החדשים בכנסת ה-24
מליאת הכנסת. מוכנה לח"כים החדשים, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הבחירות לכנסת ה-24 נגמרו, והערב (ה') הודיעה ועדת הבחירות המרכזית על התוצאות הסופיות. אך למרות שהתוצאות הרשמיות יוגשו לנשיא המדינה רק ביום רביעי הקרוב, אפשר לומר בבטחה כי המצב לא צפוי להשתנות והכנסת הקרובה תכיל 17 שמות ופרצופים חדשים שיכהנו לראשונה כחברי כנסת. אז מי הם הנציגים החדשים? ומי המפלגות שהתחדשו בהכי הרבה שמות? 

רוב הרשימה - חדשה

3 מפלגות יכניסו בכנסת הקרובה ארבעה נציגים חדשים. הראשונה היא סיעת הציונות הדתית שנחשבת לאחת ההפתעות הגדולות של הבחירות לכנסת ה-24, תכניס לכנסת 4 נציגים חדשים מתוך 6 המקומות הראשונים: מיכל וולדיגר שבמקום השני, יו"ר עצמה יהודית איתמר בן-גביר, שמחה רוטמן ואבי מעוז, נציג נעם שנמצא במקום השישי.

מטה הציונות הדתית, הלילה

4 ח"כים חדשים ברשימה. הציונות הדתית. צילום: Sraya Diamant/Flash90

גם מפלגתו של נפתלי בנט, שכוללת רק אישה אחת ברשימתה, הכניסה 4 ח"כים חדשים, בהם ראש עיריית שדרות אלון דוידי, עמיחי שיקלי, מזכ"ל הבית היהודי לשעבר ניר אורבך, ונציג השולמנים אביר קארה. 

מטה מפלגת ימינה, הערב

4 ח"כים חדשים, ורק אישה אחת ברשימה. ימינהצילום: Avi Dishi/Flash90

מפלגת העבודה שהפתיעה גם היא בבחירות, תכניס 4 נציגים, בעקבות הפריימריז שערכה בין מתפקדיה שבחרו את אמילי מואטי, גלעד קריב, אפרת רייטן ואיבתיסאם מראענה לכנסת ה-24.

מפלגת העבודה 2021

רוב הרשימה - חדשה. העבודה
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ככה זה כשיש שניים

מפלגתו של יאיר לפיד הכניסה שני נציגים חדשים לכנסת הקרובה: רון כץ ונירה שפק שנמצאים במקומות ה-16 וה-17

אחת ויחידה

הנציגה החדשה היחידה של הליכוד היא הסופרת ואשת התקשורת גלית דיסטל אטבריאן, ששובצה במקום ה-10 ברשימה כשריון של יו"ר המפלגה בנימין נתניהו. גם במרצ ישנה נציגה חדשה אחת, והיא ג'ידא רינאווי זועבי מנוף הגליל. מנכ"ל ש"ס חיים ביטון, הוא הנציג היחיד החדש במפלגה, לאחר שמועצת החכמים קבעה זאת לפני הבחירות. 

גלית דיסטל אטבריאן

גלית דיסטל אטבריאן. הח"כית החדשה היחידה במפלגהצילום: Yonatan Sindel/Flash90