הפרות סדר בבחירות |אדם עם סכין החל לאיים על אנשים בקלפי

המשטרה פרסמה מקבץ אירועים מהשעות האחרונות הקשורים לבחירות ושהצריכו התערבות משטרתית. קטטה ליד קלפי בבית ספר בחיפה וזריקת פירות וירקות לעבר שוטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/21 16:07 י בניסן התשפא

הפרות סדר בבחירות |אדם עם סכין החל לאיים על אנשים בקלפי
אילוסטרציה, צילום: flash90

נמשכת הפעילות המבצעית המוגברת של משטרת ישראל בכל רחבי הארץ, בכדי להבטיח את קיומו התקין של יום הבחירות לכנסת ה-24 של מדינת ישראל.

כוחות משטרה פרוסים באלפי מוקדים, פועלים לצד אלפי מפקחים וסדרנים, וממשיכים להגיב ולתת מענה מיידי לכל אירוע שבו עולה חשד לפגיעה בטוהר הבחירות, הפרת החוק והתקנות או הפרעה לסדר הציבורי ולמהלך הבחירות התקין.

המשטרה פרסמה מקבץ אירועים מהשעות האחרונות הקשורים לבחירות ושהצריכו התערבות משטרתית:

  • מאז שעות הבוקר טופלו ברחבי הארץ אירועים נקודתיים של תעמולת בחירות אסורה בסמיכות למוקדי הצבעה, והפרות סדר נקודתית. 
  • מאז שעות הבוקר התקבלו דיווחים ותלונות במוקדים שונים ברחבי הארץ על חשדות לזיופים ו/או התחזות לאחר ממצביעים שהגיעו להצביע וגילו כי כבר הצביעו בשמם. במקרים המתאימים, בהם לא נמצא כי מדובר בטעות אנוש ברישומים, המשטרה פתחה בחקירות המקרים, בין היתר באמצעות צוותי הונאה ייעודיים שהגיעו למקום וגבו תלונות.
  • באיזור שעה 13:00 התקבל דיווח במשטרה על אדם חשוד שהגיע לקלפי בעיר פתח תקווה עם סכין והחל לאיים על אנשים באזור. לאחר בדיקת משטרה, התברר כי מדובר באדם המעורער בנפשו שהפר את הסדר מחוץ לקלפי תוך שהוא מנופף עם סכין. המשטרה תפסה אותו ואיתרה את הסכין ובשעה זו הוא נלקח בחקירה.
  • לפני זמן קצר בנתניה בשני אירועים שונים עלה חשד לניסיון התחזות למשקיפי ועדת קלפי. המשטרה עצרה לחקירה 3 חשודים במעשה. 
  • בשעות האחרונות החלה הפרת סדר בקלפיות בבית שמש. בתום מרדף רגלי נעצר חשוד שעל פי החשד, התסיס והסית קטינים ליידות חפצים, פירות וירקות לעבר השוטרים. החשוד הועבר לתחנת המשטרה לחקירה.
  • כמו כן, בשעה האחרונה התקהלו כ-100 אנשים מחוץ לקלפי בעיר שניסו לחסום את הציר, הבעירו פח וקראו קריאות הסתה מחוץ לקלפי. השוטרים עצרו 2 חשודים בגין הפרת הסדר וקריאות הסתה.
  • בשעות האחרונות התקבל דיווח על קטטה ליד קלפי בבית ספר בחיפה. כוחות משטרה הוזעקו למקום והשיבו את הסדר על כנו. 

משטרת ישראל שבה ומדגישה כי לא תאפשר כל הפרת סדר וחוק, ותפעל לאכיפה כנגד ביצוע עבירות אלו בתיאום עם ועדת הבחירות המרכזית. 
כוחות משטרה גדולים, גלויים וסמויים, ימשיכו לפעול בריכוזי הקלפיות ובסמוך אליהם, בכדי לאתר, למנוע ולפעול כנגד כל פעילות בלתי חוקית, שעשויה לפגוע בטוהר הבחירות ובהליך קיומן התקין.