משרד הבריאות במתווה ליום העצמאות

מתווה משרד הבריאות ליום העצמאות ללא במות של הרשויות המקומיות. קודם לכן החליט להטיל מגבלות בחול המועד פסח בברכת הכוהנים בכותל, וכן ביום השואה ויום הזיכרון אירועים במתווה התו הירוק בלבד

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 22/03/21 20:49 ט בניסן התשפא

משרד הבריאות במתווה ליום העצמאות
טקס המשואות בהר הרצל, צילום: שלומי כהן, פלאש90

הירידה בתחלואה לא מונעת ממשרד הבריאות להטיל הגבלות באירועים הקרובים. בתחילה מתכוונים להטיל מגבלה שתאסור על כניסת ילדים בברכת הכוהנים בכותל בחול המועד בפסח, ביום השואה ויום הזיכרון משרד הבריאות מתכוון לאפשר אירועים אך רק במתווה התו הירוק.

יום לאחר מכן יתקיים טקס המשואות בהנחיית דידי הררי ויעל בר זוהר של אירועי ערב יום העצמאות, אך לפי המתווה לא יתאפשרו במות של הופעות  ברחבי הרשויות המקומיות.

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש, חזר ואמר הבוקר בגל"צ, כי בליל הסדר נישאר עם הגבלות ההתכנסות שכבר קבועות בחוק, 20 בפנים ו-50 בחוץ. על יום הזיכרון שיחול בחודש הבא, אמר: "אנו מנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר לציין את יום הזיכרון. "ייתכן מאוד שנאפשר עלייה לבתי העלמין הצבאיים, אך רק למשפחות הקרובות. בוחנים את הדרך הנכונה לערוך טקסים".

באשר לחגיגות יום העצמאות אמר אש: "אנחנו בדיונים לגבי במות הבידור, זה עשוי להיות מסובך מדי היות שמרבית הילדים לא מחוסנים. יכול להיות שנצטרך לוותר על זה גם השנה".