בית הדין הרבני פסק: ניסיון רצח הוא עילה מיידית לגט

בית הדין הרבני באשקלון קבע כי ליאנה חזן שבעלה מואשם בניסיון לרצוח אותה תקבל ממנו גט. הדיינים בפסק הדין אומרים כי נסיון לרצח הוא סיבה לחיוב גט מיידי

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 22/03/21 18:27 ט בניסן התשפא

בית הדין הרבני פסק: ניסיון רצח הוא עילה מיידית לגט
אלימות במשפחה, צילום: shutterstock

ליאנה חזן כמעט נרצחה לפני חצי שנה על ידי בעלה ארן. ליאנה חזן טענה כי בעלה התעלל בה במשך שנים, כשהבין שהיא רוצה להתגרש ממנו חתך את גופה בסכין יפנית ותקף אותה פעמים רבות.

ליאנה שרדה את ניסיון הרצח והוגש כתב אישום נגד ארן לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בגין ניסיון הרצח שלה. "אמרתי לעצמי: או שאני נותנת לו להרוג אותי, או שאני נלחמת, והתחלתי להילחם" אמרה אז ליאנה חזן.

כעת מתפרסם בYNET כי בית הדין הרבני קבע שניסיון רצח הוא עילה מיידית לגט, לאחר שליאנה ביקשה להתגרש וכבר שישה חודשים מתקיימים דיונים בבית הדין עקב סירובו של ארן חזן לשחרר אותה לחופשי. 

בית הדין התקשר לרב בית הסוהר כדי לברר אם הבעל מוכן לתת גט, ובמידה שכן - לנסוע לבית הסוהר ולקבל ממנו גט במקום. אך הבעל הודיע כי הוא מסרב לתת גט, ועל סמך הודעתו זו פסק בית הדין חיוב גט. 

עו"ד בתיה כהן, המייצגת את הליאנה חזן מטעם ארגון "מבוי סתום", אומרת לYNET כי "ביקשנו מספר פעמים מבית הדין שייתן פסק דין בהיעדר סיכומי הבעל, אבל עד הדיון האחרון בית הדין לא נענה לבקשתנו. בפסק הדין אומרים הדיינים שנסיון לרצח הוא סיבה לחיוב גט מיידי – וזו אמירה די תקדימית כשהיא מנוסחת באופן הזה".