ההיסטוריון יגאל בן נון טוען שצריך לבטל את הדמוקרטיה: לאנשים אין מושג

ההיסטוריון וחוקר המקרא, ד"ר יגאל בן נון אומר כי ללא קשר לבנימין נתניהו, השיטה הדמוקרטית, אינה טובה: "אנשים נדרשים לענות על מצבים שאין להם מושג בהם, ולא משנה אם זה פרופסור או מעצב שיער, השיטה לא עובדת" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/21 10:15 ט בניסן התשפא

ההיסטוריון יגאל בן נון טוען שצריך לבטל את הדמוקרטיה: לאנשים אין מושג
ד"ר יגאל בן נון, צילום: ויקיפדיה, אני יגאל CC BY-SA 4.0

בחירות 2021. ההיסטוריון וחוקר המקרא, ד"ר יגאל בן נון, חושב שמדינת ישראל צריכה לבטל את הדמוקרטיה. "אם שלטון נתניהו הוא הישג לדמוקרטיה אין צורך להביא דוגמאות למשטרים אפלים שהגיעו לשלטון בבחירות דמוקרטיות", כתב בין היתר במאמר שפורסם בהארץ.

אתמול (א') הגיע בן נון לכאן חדשות וניסה להסביר: "היום הדמוקרטיה פשטה את הרגל, צריך לזנוח אותה לחלוטין, לשים אותה בצד מחשבתית או לבעוט בה מחשבתית, ולחשוב על דרכים שמתאימות למציאות שלנו היום".

לטענת ההיסטוריון, "עצם קיומן של הבחירות, במיוחד בפעם הרביעית זה אומר שהשיטה נכשלה טוטלית, בגלל שאם פונים לציבור באמצעות תמונות של בנימין נתניהו ומועמדים אחרים, ואומרים לו אתה תצביע לתמונה הזו שמעצב יצר אותה, אנחנו מגיעים לאבסורדים שאין להם זיקה לניהול מדינה". 

"השיטה הדמוקרטית, לא רק לגבי נתניהו, היא לא טובה בגלל שאנשים נדרשים לענות על מצבים שאין להם מושג בהם. השאלה האם הפניה לעם כולו בדברים שהוא לא מבין בהם, ולא משנה אם זה פרופסור או מעצב שיער, השיטה לא עובדת". 

עוד כתב בן נון במאמרו: "האם מילוני אזרחים שמצביעים על פי שיקולים לא רציונאליים צריכים לקבוע את גורל הכלל והמדינה?". בראיון שנערך עמו, הסביר הד"ר: "לא בוחרים מנהיגים, הבחירות לא מתאימות למציאות שלנו היום, אני נגד מערכת בחירות. יש אמצעים אחרים: לחשוב, שכל, לא תמונות, לא ג'ינגלים. ואם אנשים יחשבו על אלטרנטיבה למציאות המיוחדת שיש לנו היום - אז אפשר להגיע לאלטרנטיבה נכונה", סיכם.

נציין, כי בשנת 1973 היה ד"ר בן נון בין מייסדי "תנועת נמרוד - נוער מורד בממסד הקיים", תנועה של תלמידי תיכון וסטודנטים שביקשה לשנות את תכנית הלימודים בבתי הספר. ב-1976 הצטרף לתנועה הדמוקרטית לשינוי וביוני 1977 עמד בראש רשימת ד"ש בבחירות למועצת פועלי תל אביב.