אלפים נחתו בארץ בהתאם להנחיות החדשות

כ-7,000 עברו בנתב"ג ביממה האחרונה, רובם יוצאים לחו"ל, אך רבים גם חזרו ארצה להצביע בבחירות הקרובות | עם זאת, מעבר טאבה צפוי להישאר סגור בפסח

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 21/03/21 21:03 ח בניסן התשפא

אלפים נחתו בארץ בהתאם להנחיות החדשות
נתב"ג בתחילת החודש, צילום: פלאש 90

אלפים נחתו בארץ היום (א') בהתאם להנחיות החדשות של פתיחת השמיים והסרת המגבלות אמש. לאחר שבחצות בוטלה מכסת הנכנסים לישראל, שעמדה על 3,000 איש בלבד, ולצד ביטול וועדת החריגים, יכלו לעבור בנתב"ג כבר היום כ-7,000 אנשים.

עם זאת, על אף פתיחת נתב"ג היום, מעבר טאבה לסיני צפוי להישאר סגור במהלך חג הפסח, כך על פי פרסום הערב בחדשות 13. כזכור, הממשלה אישרה את פתיחת הגבול ליציאה וכניסה של ישראלים דרך מעבר טאבה, בכפוף לתו הירוק, כבר מלפני שבועיים.

כזכור, הסרת ההגבלות בנתב"ג התאפשרה כתוצאה מפסיקת בג"ץ שקבע כי המתווה לסגירת השמים של הממשלה אינה חוקתית. ביקורת רבה נשמעה על פסיקה זו של שופטי בית המשפט העליון וגם ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, תקף את ההחלטה ואמר: "אם נראה את התמונות שראינו, של הצפיפות בנתב"ג, מה עשינו בזה? שידביקו אחד את השני בשדה התעופה? ברור שזו סכנה".

מערך בדיקות הקורונה במתחם שדה התעופה תוגבר וכ-10,000 בדיקות בוצעו היום לנכנסים והיוצאים מהארץ. עם זאת, נראה כי חובת הבידוד לנכנסים ארצה לא נאכפה כראוי: כל מי שנוחת בנתב"ג ונדרש לבידוד יוצא ללא אמצעי מעקב אלקטרוני, וקיים חשש להפרות בידוד בקרב החוזרים מחו"ל.

כאמור, רבים מהחוזרים ארצה הגיעו על מנת להצביע בבחירות שהתקיימו בעוד כ-48 שעות. חזרתם של רבים בכדי להצביע הביאה את וועדת הבחירות המרכזית לאפשר הצבעה בקלפיות מיוחדות בנתב"ג, לשבים לארץ ביום הבחירות בלבד. זוהי פעם ראשונה שמוצבות קלפיות בשדה התעופה ומתאפשרת הצבעה לנוחתים, וזאת כחלק מההערכות לבחירות בזמן מגפת הקורונה.

 

קלפיות בשדה התעופה

קלפיות בשדה התעופהצילום: עודד קרני / לע"מ