סייעת שסירבה להתחסן - לא תחזור לעבודה ולא תקבל משכורת

בית הדין האזורי לעבודה הכריע וקבע כי עובדת בגן ילדים שסירבה לקבל חיסון נגד קורונה ולהיבדק, לא תחזור לעבודה ולא תקבל שכר. בית המשפט: זכויותיה של הסייעת לא גוברות על רווחת הילדים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/03/21 10:00 ח בניסן התשפא

סייעת שסירבה להתחסן - לא תחזור לעבודה ולא תקבל משכורת
גן ילדים בשגרת קורונה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תקדים משמעותי במאבק נגד סרבני החיסונים: בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע הבוקר (א') כי סייעת שעבדה בגן ילדים בכוכב יאיר, וסירבה להתחסן נגד קורונה ולעבור בדיקה כפי שהרשות המקומית דרשה - לא תוחזר לעבודה ולא תקבל משכורת.

בית המשפט קבע בפסק הדין כי זכויות הסייעת שמאפשרות לא שלא להתחסן, לא גוברות על רווחת ובריאות הילדים, ההורים ושאר הצוות החינוכי במקום. מדובר במקרה תקדימי שיאפשר לבתי הספר והרשויות המקומיות למנוע כניסת עובדים לא מחוסנים למוסדות השונים.

מטעם הסייעת נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שבית הדין מצא לקבל את עמדת המועצה המקומית, חרף העובדה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות ובניגוד לדין. יחד עם זאת, אנו מברכים על החלטת בית הדין שקיבל את עמדתנו ביחס לשכרה של הסייעת, והורה למועצה המקומית לשלם את מלוא שכר העובדת עד להיום. מעבר לכך, נלמד את הכרעת בית הדין, ונשקול לערער לבית הדין הארצי בהקדם".

ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד, בירך על ההחלטה: "שמח שבית הדין קבע שהזכות לחיים, שהיא זכות היסוד היסודית, גוברת על זכותה של הסייעת לכבוד ולפרטיות. החלטת בית הדין מחזקת את מוסד ראש הרשות בישראל".

נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (א') מצביעים על המשך הירידה בתחלואה כאשר 285 המאומתים שהתגלו אתמול, מהווים 1.7 אחוזים מתוך 17,438 תוצאות בדיקות שהתקבלו. בבתי החולים מאושפזים 561 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 199 מונשמים. עד כה נפטרו 6,085 ישראלים מהקורונה. 

עד היום התחסנו 5,162,636 ישראלים במנת החיסון הראשונה, בהם 4,523,828 קיבלו את המנה השנייה.