ועדת הבחירות למרצ: לא נעביר לכם כסף עבור יום הבחירות

בעקבות הפרסום לפיו במפלגתו של ניצן הורוביץ דורשים מפעיליהם להחזיר למפלגה את התשלום שיקבלו ביום הבחירות, מבהירה ועדת הבחירות המרכזית כי זאת, "פרקטיקה פסולה ולא מקובלת" ומאיימת כי עליהם, "לתקן את המעוות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/03/21 09:43 ח בניסן התשפא

ועדת הבחירות למרצ: לא נעביר לכם כסף עבור יום הבחירות
פעילי מפלגת מרצ. , צילום: פלאש 90. בן קלמר

ועדת הבחירות המרכזית פנתה ביום שישי האחרון למפלגת מרצ, בעקבות הפרסום לפיו פעילי המפלגה נדרשו להחזיר כתרומה את משכורת יום הבחירות שלהם, והבהירה: "ככל שהמפלגה לא תתקן את המעוות בהקשר זה, לא יהיה מנוס מלהנחות את חשיבות הוועדה לא להעביר למרצ תשלום בגין חברי ועדות הקלפי מטעמה". 

"כפי שבוודאי ידוע לך", צויין במכתב שנשלח לעו"ד אורי הברמן, היועץ המשפטי של מרצ, "זו איננה הפעם הראשונה שוועדת הבחירות המרכזית מקבלת תלונות על מפלגתכם בנושא זה. למעשה, בעבר כבר פנה אליכם היועץ המשפטי של ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד דין ליבנה, במכתב המסביר בהרחבה מדוע מדובר בפרקטיקה פסולה אשר אינה מקובלת על ועדת הבחירות המרכזית".

בוועדת הבחירות הוסיפו כי, "יתרה מכך, במכתב זה הובהר כי ככל שהמפלגה לא תתקן את המעוות בהקשר זה, לא יהיה מנוס מלהנחות את חשיבות הוועדה לא להעביר למרצ תשלום בגין חברי ועדות הקלפי מטעמה". 

בוועדת הבחירות המרכזית הבהירו למרצ כי עליהם להעביר את התייחסותם עד היום, בשעה 10, זאת בכדי שהוועדה תוכל להחליט על טיפולה בנושא זה לפני יום הבחירות החל שבוע הבא ביום שלישי. 

שי גליק מנכ"ל בצלמו, שהעביר את תלונת פעילי מרצ לוועדת הבחירות, מסר: "מרצ מסרבים לאפשר למי שלא מתחייב לתרום לעבוד דרכם, דבר זה מנוגד לחוק ולכן חובה על ועדת הבחירות למנוע ממרצ כל תגמול. נדגיש כי מדובר בפגיעה חמורה בחופש העיסוק ובפרנסה של אנשים שרוצים להביא לחם הביתה. מצער שמפלגה שמתיימרת להיות 'חברתית' פוגעת בשכבות החלשות".