פרופ' אש: "אם נראה שוב את הצפיפות בנתב"ג - מה עשינו בזה?"

פסיקת בג"ץ שביטלה את מתווה השמים של משרד הבריאות והממשלה - נכנסה לתוקף, ופרויקטור הקורונה שזעם על הפסיקה בשבוע שעבר, הבהיר כעת: "אני לא יכול לשים את עצמי בנעלי בג"ץ, יש שיקולים שונים ואני מעריך ומכבד. תפקידנו לפעול שהכניסה והחזרה לישראל תהיה בטוחה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/03/21 08:12 ח בניסן התשפא

פרופ' אש: "אם נראה שוב את הצפיפות בנתב"ג - מה עשינו בזה?"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מספר ימים אחרי פסיקת בג"ץ שביטלה את מתווה הממשלה לנמל התעופה בן גוריון, ואת הגבלת מספר הנוסעים בכל יום, אמר היום (א') ברדיו 103, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש: "מבחינתנו המגבלת של מספר הנוסעים ירדה. אם נראה שוב את התמונות של הצפיפות בנתב"ג, מה עשינו בזה?".

פרופ' אש אמר כי, "אנחנו עושים מאמצים כדי למצוא את האיזון בין כניסה חופשית ככל שניתן, כפי שהנחה בג"ץ, לבין זה שהכניסה תהיה בטוחה. גם בהתנהלות בתוך השדה וגם כשיוצאים עם הבדיקות והגעה לבידוד. אני מעריך שכרגע יפעלו כדי להגדיל את היכולת. אנחנו לא נותנים הוראה להגביל את הטיסות, אלא להתנהל בהתאם לתו הסגול בשדה התעופה".

"ההנחיה של בג"ץ לפתיחת השמיים צריכה להיות מיושמת", הבהיר פרויקטור הקורונה, בשל דיווחים לפיהן טרם בוצע העדכון בעקבות פסיקת בג"ץ. "נבחנת האפשרות לפתוח גם את טרמינל 1, לפתוח שדה נוסף אולי ברמון. אנחנו מודאגים מהאפשרות שתהיה עלייה גדולה במספר האנשים שייכנסו ויצאו בעיקר ייכנסו, כאשר אין לנו את האמצעים להבטיח בדיקות לכולם ואת הבידוד. אם נראה את התמונות שראינו, של הצפיפות בנתב"ג, מה עשינו בזה? שידביקו אחד את השני בשדה התעופה? ברור שזו סכנה".

לשאלה האם החלטת בג"ץ לא אחראית, השיב פרופ' אש: "אני לא יכול לשים את עצמי בנעלי בג"ץ, יש שיקולים שונים ואני מעריך ומכבד. תפקידנו בהתאם להחלטת בג"ץ לפעול לכך שהחזרה או הכניסה למדינת ישראל תהיה בטוחה, זה תפקידנו ואת זה אנחנו עושים".

"אנחנו נמצאים בכיוון טוב, התחלואה ממשיכה לרדת, אתמול היו רק 285 מאומתים ואני מקווה שהתהליך יימשך לליל הסדר ולכל חג הפסח. בליל הסדר עצמו – 20 אנשים בתוך מבנה, עד 50 אנשים בחוץ", הודיע הפרויקטור.

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה אמש (ש') במשאל טלפוני את תיקון תקנות התעופה בעקבות פסיקת בג"ץ. מגבלת 3,000 הנוסעים ביום בנתב"ג בהתאם לפסיקה - תבוטל. היקף הטיסות היומי יוגבל לקיבולת האפקטיבית של נתב"ג, שמושפעת הן מהצורך לעמוד בדרישות תקנות הקורונה והן מהצורך לביצוע בדיקות וריחוק חברתי.

יבוטל המנגנון לאישור טיסות חריגות. תבוטל ההגבלה על טיסה שמגיעה לישראל כטיסת מטען ויוצאת מישראל עם נוסעים כעת ניתן יהיה לבצע זאת. תבוטל חובת מדידת החום לנוסעים בכניסה לטרמינל וטרם עליה למטוס, בדומה לקיים בכלל המשק.