דירוג המדינות המאושרות - באיזה מקום ישראל?

התפרסם דירוג המדינות המאושרות בעולם בצל מגפת הקורונה - פינלנד מצליחה לשמור בפעם הרביעית ברציפות על המקום הראשון | הרשימה המלאה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 20/03/21 20:30 ז בניסן התשפא

דירוג המדינות המאושרות - באיזה מקום ישראל?
מטס יום העצמאות, צילום: יונתן זינדל

מגפת הקורונה שהתחוללה בשנה האחרונה בכל מדינות העולם והשפיעה כמעט על כל היבטי החיים, מראה את אותותיה גם בדירוג המדינות המאושרות המתפרסם מידי שנה. אולם, גם השנה הגיעה אל המקום הראשון כבר ארבע שנים ברציפות פינלנד, המדינה הסקנדינבית שאזרחיה מעידים על אושרם בדירוג זה.

תוצאות הדירוג העולמי פורסמו אמש (ו') ב-CNN, והצביעו על 20 המדינות המאושרות בעולם על פי הדו"ח השנתי שמפרסם האו"ם. הדירוג של האו"ם נשען על מדדים כגון תוצר, תוחלת חיים, תמיכה סוציאלית, מידת השחיתות והחופש לבחור. כמו כן, לפי הדו"ח, מדינות בהן מידת האמון במוסדות הציבוריים גבוהה יותר, ורמת השוויון בהכנסות גדולה יותר - רשמו הצלחות במאבק במגיפת הקורונה. 

על אף השפעתה העצומה של המגפה בשנה זו, חלו שינויים בודדים בלבד במיקומן של המדינות בדירוג העולמי. ישראל היא אחת מהמדינות ששיפרו את מקומן והצליחה לעלות מהמקום ה-12 למקום ה-11, כפסע מהעשירייה הראשונה. ארצות הברית של אמריקה עלתה גם היא, מהמקום ה-18 בשנה שעברה למקום ה-14. לעומתן, בריטניה ירדה מהמקום ה-13 למקום ה-18.

רשימת המדינות המאושרות ל-2021:

  1. פינלנד
  2. איסלנד
  3. דנמרק
  4. שווייץ
  5. הולנד
  6. שוודיה
  7. גרמניה
  8. נורווגיה
  9. ניו זילנד
  10. אוסטריה
  11. ישראל
  12. אוסטרליה
  13. אירלנד
  14. ארה"ב
  15. קנדה
  16. צ'כיה
  17. בלגיה
  18. בריטניה
  19. סין
  20. צרפת