סקר מנדטים אחרון: שפל חדש לסער, לפיד נחלש ונתניהו מתחזק

סקר חדש לקראת הבחירות לכנסת מלמד על התחזקות של הליכוד שלא מובילה להגדלת הגוש, ומנגד, גוש מתנגדי נתניהו מתכווץ ועומד על 47 מנדטים בלבד ולא יכול להקים ממשלה ללא ימינה ורע"מ | סקר אחרון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/03/21 07:22 ו בניסן התשפא

סקר מנדטים אחרון: שפל חדש לסער, לפיד נחלש ונתניהו מתחזק
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקר מנדטים אחרון המתפרסם הבוקר (ו') מלמד על המשך שינוי המגמות בישורת האחרונה לפני הבחירות שיערכו ביום שלישי הקרוב. מהסקר שערך מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר עבור מעריב, ניתן לראות כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו היתה מקבלת 30 מנדטים ומגדילה את כוחה, אך יש עתיד של יאיר לפיד היתה נחלשת ויורדת ל-19 מנדטים.

בהמשך ניתן לראות כי ימינה בראשות נפתלי בנט נפגעת מהתחזקות הליכוד ומקבלת 10 מנדטים בלבד, בעוד שתקווה חדשה של גדעון סער נפגעת אף יותר ויורדת לשפל חדש של 8 מושבים בלבד בכנסת הבאה, לו הבחירות היו נערכות היום. 

בסקר החדש, למעט המפלגה הכלכלית, המפלגות הקטנות מסתכלות כולן על אחוז החסימה מלמעלה אך כולן מסתכנות בכישלון: רע"מ עם 4 מנדטים, העבודה עם 5, כמו גם כחול לבן 5 מושבים. הציונות הדתית ומרצ שזכו השבוע לחיזוקים מנתניהו ולפיד מקבלות 5 מנדטים ו-4 מנדטים בהתאמה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ראש בראש מול נתניהו, ענו הנשאלים:
נתניהו 45% מול סער 41%
נתניהו 51% מול לפיד 37%
נתניהו 41% מול בנט 41%.

‏סקר פאנלס עבור מעריב:
הליכוד - 30
יש עתיד - 19
ימינה - 10
תקווה חדשה - 8
ישראל ביתנו - 8
ש"ס - 8
הרשימה המשותפת - 8
יהדות התורה - 6
הציונות הדתית - 5
כחול לבן - 5
העבודה - 5
מרצ - 4
רע"מ - 4.

בסקר שנערך אתמול השתתפו 1,001 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.2%.


(ראש הממשלה בראיון לחדשות כיפה)