הר חברון: הרוג ו-5 פצועים בתאונת דרכים בין אוטובוס לרכב פרטי

תאונת דרכים בין אוטובוס של אגד תעבורה לרכב פרטי צפונית למעבר מיתר. נהג הרכב הפרטי נהרג, וחמישה מנוסעי האוטובוס פונו לבית החולים סורוקה. ראש המועצה האזורית הר חברון: "חייבים לשדרג את תשתיות הכבישים בה חברון - לא מדובר פה במותרות אלא בחיי אדם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/03/21 19:58 ה בניסן התשפא

הר חברון: הרוג ו-5 פצועים בתאונת דרכים בין אוטובוס לרכב פרטי
זירת התאונה בדרום הר חברון, צילום: אריאל כהן

תאונת דרכים קשה אירעה הערב (ה') בכביש 60, בדרום הר חברון, וצפונית למעבר מיתר. בתאונה בין אוטובוס של "אגד תעבורה" ורכב פרטי נפצע קשה נהג הרכב, פלשתיני כבן 30 תושב האזור, לאחר זמן קצר, חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל נאלצו לקבוע את מותו.

לבית החולים סורוקה שבבאר שבע מפונים חמישה מנוסעי האוטובוס, בהם גבר כבן 35 במצב בינוני עם חבלות בגב ובגפיים ועוד ארבעה במצב קל.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי התייחס לתאונה הקשה ואמר כי המועצה נמצאת בקשר רציף עם גורמי הביטחון והרפואה ומתעדכנת במצבם של הפצועים: "הנחתי את עובדי המועצה הרלוונטים ליצור קשר מיידי עם הנפגעים ובני משפחותיהם ונסייע ככל שניתן", אמר דמרי.

"לצערי אני מתריע במשך תקופה ארוכה על תשתיות הכבישים בהר חברון. הכביש המדובר הוא חשוך, ללא תאורה וללא תשתיות מתאימות לשנת 2021. על הכביש נוסעים עשרות אלפי ערבים ויהודים מדי יום. התאונה ארעה סמוך לפרצה בגדר ממנה עוברים באופן בלתי חוקי, אלפי פועלים תוך חציית הכביש החשוך. בשל הפרצה חונים רכבים בשולי הכביש בצורה שמסכנת מאוד את התנועה ועל כן במקום אירעו תאונות נוספות בעבר. לצערי עד כה לא ניתנה לפרצה ולהפרעה שלה לתנועה פתרון של ממש". 

דמרי הוסיף והכריז כי, "חייבים מיד, להזיז את מעבר הולכי הרגל של הפועלים מהמעבר הרכוב ולשדרג את תשתיות הכבישים למען בטיחות הנוסעים בהר חברון. לא מדובר פה במותרות אלא בחיי אדם".