נלחמת בדיסאינפורמציה: פייסבוק משנה כיוון

הרשת החברתית החליטה להילחם בדיסאינפורמציה בקבוצות, לאחר שבתקופת הקורונה הן התגלו ככר פורה להפצתן | משתמשים וקבוצות שיתגלו כמפרים עקביים של הכללים החדשים - יורחקו לצמיתות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 18/03/21 15:06 ה בניסן התשפא

נלחמת בדיסאינפורמציה: פייסבוק משנה כיוון
צילום: shutterstock

הרשת החברתית פייסבוק הכריזה היום (ה') על שורה של צעדים שנועדו להפוך את הקבוצות של למרחב בטוח יותר למשתמשיה. על אף הנסיונות להעביר את הדגש של הרשת החברתית מהניוז פיד לקבוצות, מתוך אמונה שמדובר במרחב יותר בטוח ופחות מפלג, הקבוצות התגלו ככר פורה ל"פייק ניוז", בעיקר סביב מגפת הקורונה ומהומות הקפיטול בוושינגטון.

הנהלים החדשים, שייכנסו לתוקף ברחבי העולם כבר בחודשים הקרובים, מבקשים לסנן אופציות למידע כוזב ברשת. כך למשל, בפייסבוק החליטו על הגבלת ההמלצות על קבוצות בנושאים מסוימים, לצד הפסקת המלצות על קבוצות בנושאים פוליטיים או אזרחיים. עם זאת, הרשת תמשיך לאפשר למשתמשים להזמין חברים להצטרף אליהן. מגבלה זו כבר נכנסה לתוקף בארה"ב ומעתה היא תורחב לכל רחבי העולם. בתוך כך, הרשת החברתית החליטה להפסיק להמליץ למשתמשים על קבוצות בנושאי בריאות או על כאלה שמכילות דיסאינפורמציה.

בנוסף, הרשת תהדק את הפיקוח על התוכן בקבוצות שחבריהן נוטים להפר את כללי הקהילה ותקיים גם צעדי ענישה - כולל מחיקה לצמיתות - נגד משתמשים וקבוצות שיתגלו כמפרים עקביים של הכללים האלה. כמו כן, קבוצה שתפר את כללי הקהילה תוצג במיקום נמוך יותר בדירוג ההמלצות, כך שפחות אנשים ייחשפו אליה.