סקר: 80% מהישראלים חושבים שישראל צריכה לעצור מימון אירופי הפוגע בצה"ל

סקר חדש בדק ומצא כי רובו המוחלט של הציבור בישראל, חושב כי על ממשלת ישראל לעצור מימון אירופי מארגונים האוספים מידע לתביעות כנגד חיילי צה"ל בחו"ל. יו"ר "ישראל שלי: "הגיע הזמן לעצור את ההתערבות האירופית שמתבצעת עם כסף זר ומימון של ארגונים ישראליים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/21 19:17 ד בניסן התשפא

סקר: 80% מהישראלים חושבים שישראל צריכה לעצור מימון אירופי הפוגע בצה"ל
חיילים בבקעת הירדן., צילום: Yaakov Lederman/FLASH90

על רקע החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לחקור את ישראל באשמת פשעי מלחמה במבצע צוק איתן, יצאה תנועת "ישראל שלי" לבדוק באמצעות סקר מיוחד, מה חושבים הישראלים על ההתערבות הזרה של ממשלות אירופה כאן בישראל, הנעשית על ידי מימון ארגונים ישראליים בכסף אירופי ישיר ועקיף.

הסקר, שנערך במסגרת הקמפיין "כשהאירופאים צוחקים - אנחנו בוכים", ויחשוף את התערבות ממשלות אירופה בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל, באמצעות מימון ארגונים ישראליים הפועלים לשנות את מדיניות הממשלה בשורה של נושאים, בוצע על ידי מכון "דיירקט פולס" בתחילת החודש, ובדק את המודעות של הישראלים להיקף הפעילות של ממשלות אירופה.

על פי הסקר,

- 50% מהישראלים לא מודעים להיקף הפעילות של ממשלות אירופה בישראל באמצעות מימון ארגונים ישראליים.
- 65% מהישראלים טוענים כי מדינת ישראל צריכה לאסור מימון זר לגופים שגורמים נזק למדינה ולחיילי צה"ל.
- 77% מהישראלים חושבים שממשלת ישראל לא עושה מספיק על מנת לעצור את פעילות הארגונים שפועלים במימון ממשלות אירופה
- למעלה מ-85% מהישראלים ענו כי ממשלת ישראל צריכה לעצור מימון אירופי מארגונים האוספים מידע לתביעות כנגד חיילי צה"ל בחו"ל.
- למעלה מ83% מהישראלים ממשלת ישראל צריכה לעצור מימון אירופי מארגונים המסייעים בכניסת מסתננים לישראל.
- כמעט 70% מהישראלים השיבו כי ממשלת ישראל צריכה לעצור מימון אירופי של ארגונים העותרים לבג"ץ כנגד הריסת בתי מחבלים.
נתון מרכזי נוסף, כמעט 70% מהישראלים טוענים שמעורבות האיחוד האירופי באופן חד צדדי בפוליטיקה בישראל פוגעת בתדמית האיחוד בעיניהם.

שרה העצני כהן, יו"ר "ישראל שלי", אמרה כי הסקר משקף היטב את תחושות הציבור בישראל, "שלא יכול לסבול התערבות זרה ובחישה אינטנסיבית בענייניו הפרטיים. הגיע הזמן לעצור את ההתערבות האירופית שמתבצעת כאן עם כסף זר ומימון מאסיבי של ארגונים ישראליים - זו פגיעה חמורה בריבונותה של ישראל, שלא היתה מתקבלת בשום מדינה אחרת".

(הצהרת נתניהו נגד בית הדין הבינלאומי בהאג)