אוחנה: "מנדלבליט הוא שחקן פוליטי"

השר לביטחון פנים ממשיך לתקוף: "עלינו לחוקק פסקת התגברות כדי להבטיח שהמילה האחרונה תהיה של הציבור שבחר את נציגיו, ולא של אנשי המשפט". בנוסף הזמין את היועמ"ש לעימות פומבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/21 12:17 ד בניסן התשפא

אוחנה: "מנדלבליט הוא שחקן פוליטי"
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה בראיון ל"ישראל היום" תקף היום (ד') את היועמ"ש: "מנדלבליט הוא שחקן פוליטי באופן חד משמעי, המטרה היחידה שלו - הפלת נתניהו". ועל איילת שקד: "היו תקוות במינוי שלה לשרת משפטים, אך היא לא עשתה שינוי במערכת"

"אני מזמין את היועמ"ש לעימות פומבי ביני ובינו היכן שירצה"

אוחנה המשיך לתקוף את אביחי מנדלבליט: "היועמ"ש הוא שחקן פוליטי, חד משמעית. הוא פועל בניגוד עניינים וטוב היה עושה אם הוא היה מתפטר. יש ליועמ"ש יעד אחד והוא הפלת נתניהו. מהרגע שהחליט להגיש כתב אישום הוא מקדיש את כל כוחותיו להפיל את ראש הממשלה. אנחנו צריכים להעמיד אותו במקומו – הוא יועץ והוא לא צריך לקבל החלטות במקומנו. אם יהיה לנו את הכוח, אולי נוכל לחוקק חוקים שמגבילי את סמכויותיו של היועמ"ש".

עוד אמר: "אני מזמין את היועמ"ש לעימות פומבי ביני ובינו היכן שירצה. מבבחינתי שהמנחה של העימות יהיה אפילו אחד השופרות שלו בערוצי הטלוויזיה. אני מוכן להתעמת איתו בנושאים המשפטים, כדי שכולם יבינו עד כמה הסכנה גדולה לדמוקרטיה כשהאיש הזה ממשיך לכהן. ראוי מאוד שהציבור יכיר את הסכנה".

על הנשיאה חיות אמר: "אני חושב שהבעיה מתחיל במשרד היועמ"ש, בעיקר כי אין לו גבולות גזרה. הוא מוסד שלא נבחר ולא פועל במסגרת חקיקה. עלינו לחוקק פסקת התגברות כדי להבטיח שהמילה האחרונה תהיה של הציבור שבחר את נציגיו, ולא של אנשי המשפט".

הנשיאה חיות

הנשיאה חיותצילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הייתה תקווה שהיא תחולל שינוי אך היא לא עשתה את זה"

השר אוחנה נשאל האם גם הפעם הליכוד יוותר על תיק המשפטים, כפי שנתן אותו בעבר לציפי לבני, איילת שקד ובפעם האחרונה לאבי ניסנקורן: "יש פה הזדמנות היסטורית להקים קואליציה ימנית שתשנה את מערכת המשפט. אנחנו הצהרנו שלא תהיה רוטציה והמטרה היא להקים ממשלה ימנית-לאומית. כשמסרנו את תיק המשפטים לאיילת שקד, הייתה תקווה שהיא תחולל שינוי אך היא לא עשתה את זה. היא מתהדרת במינויי השופטים בקדנציה שלה, אך השינוי צריך לעשות בכללי המשחק, ולא רק להחליף את האנשים שלוקחים חלק בו".

"ביקרתי הרבה בנגב וראיתי את האתגרים באזור. ביקרתי בתחנות רבות בדרום. בקרוב הולכת לעשות מהפכה באזור הנגב, אני רואה כבר את הפירות שבדרך. אני מתכוון לכבול את עצמי בשלשלאות למשרד הבט"פ כדי להיות שם כשהמהפכה הזו תקרה. אני מוכן לקבל את תיק הבט"פ וגם את תיק המשפטים יחד". אמר אוחנה.

והתייחס בסיום דבריו לעריקים מהליכוד: "לאחר יציאתו של גדעון סער מהליכוד, אני מאמין שתופעת העריקים מהליכוד כבר לא קיימת. אנחנו מלוכדים כולנו מאחורי נתניהו שנבחר באופן דמוקרטי על ידי מתפקדי המפלגה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן